Jumpa adik Hafizah hari ni. Dia baru saja selesai peperiksaan SPM.

“Hari ini peperiksaan Pendidikan Islam, saya cuak sangat ni. Abah cakap nak bantai saya kalau tak lulus😭.” Perkongsian Hafizah ini membuatkan saya teringat dan berkongsi detik-detik saya melalui SPM dulu. Takut juga masa tunggu result.
Masa kat sekolah dulu , Anwar Ibrahim dan Dr Wan Azizah Wan Ismail selalu menasihati saya, “sekiranya kamu telah berusaha dengan gigih, maka kamu telah melakukan yang
terbaik
. Kegigihan itu sudah cukup membuat kami berasa bangga”.
Saya kongsi nasihat ini dengan adik Hafizah, kalau dah usaha gigih itu dah cukup. Takdelah kena bantai πŸ˜‚ Jangan takut ya, bersabar dan tunggu keputusan nanti. πŸ’ͺ🏻
Adik Hafizah pun ketawa selepas perbualan kita. Saya mendoakan keputusan SPM yang baik buat adik Hafizah. Chaiyok!
May be a close-up of 2 people, people standing, headscarf and outdoors

No comments: