PENERIMA PINGAT KEBESARAN BERKUALITI RENDAH


BOB KELANANG


Image may contain: text that says "Selamat Menyambut HARI WILAYAH PERSEKUTUAN"

Hari Wilayah xder kena mengena ngan aku... aku rakyat negeri lain... So... bila Hari Wilayah tu dipenuhi dengan orang-orang tertentu yang dapat pingat... tetiba jer jadi gelak bila memikirkan yang Wilayah Persekutuan dah jadi macam Negeri Melaka...

KOH KOH KOH…

Sebab Negeri Melaka memang terkenal dengan pengurniaan pingat yang xder merit... xder value... la ni… Wilayah Persekutuan pun dah nak tiru macam Melaka...

Lawak siot...

Yang paling aku gelak adalah orang macam Papagomo pun boleh menerima Darjah Kebesaran Pangkat Keempat Johan Mahkota Wilayah (JMW)... PAPAGOMO tu...

KOH KOH KOH…

Takder ke orang lain yang lebih layak?? Adoi... sebab itu aku kata pemberian pingat dah xder kualiti... kualiti rendah... memalukan sungguh la sapa yang masukkan PAPAGOMO dalam senarai penerima pingat... apa jasa PAPAGOMO pun aku xtau sampai melayakkan dia dapat pingat ni...

Tolong bagitau aku... apa rasionalnya DAN justifikasinya PAPAGOMO dapat pingat...

KOH KOH KOH...

Macam ada kawan aku cakap la... nak heran apa AUNs... ini serupa pingat masuk sukaneka tadika ja... semua budak tadika dapat...

KOH KOH KOH… jilaker!!

 

No comments: