Sunday, May 17, 2020

LIHAT KOMEN YANG TELAH MENDENGARNYA : MEETING PH 2 JAM..SAPA RAJIN DENGAR BOLEH NILAI LA YANG KHIANAT...MAHATHIR DAN KITOL PENYEBAB PERPECAHAN



AHMAD ZULFADLI JAMALULLAIL

 Dengar rakaman meeting Majlis Presiden PH tadi pagi, dekat 2 jam lebih aku fokus dengar...
Dapatlah aku buat kesimpulan yang:
1. Tuduhan dari Bersatu kononnya DSAI giler nak jd PM tu, amatlah dangkal sekali
2. Syed Saddiq paling banyak bising...ade je nak betah otai-otai. Jenis tak paham perjanjian asal PH yang mengatakan transisi harus berlaku dalam penggal yg sama, tak habis-habis menuduh rakan parti PH kononnya mendesak Atuk untuk tetapkan tarikh, pendek kata, dia nampak salah orang lain je, salah Atuk taknak tetapkan tarikh tu dia tak nampak...
3. Meeting terakhir PH tu jelas menunjukkan yang Amanah yang diwakili Mad Sabu & Khalid Samad, dan DAP diwakili Anthony Loke dan Gobind Singh serta Saifuddin Nasution, masing-masing mahukan transisi berlaku dalam penggal ni jugak..
4. Berbanding macam Syed Saddiq, Marzuki, Azmin dan Zuraida, tak abes-abes dok suruh Atuk kekal perintah sampai abes penggal
5. Ada dua pihak yang bertentangan, satu puak pro Atuk yang menganggap Atuk ade kuasa ulung untuk tentukan bilamasa dia nak letak jawatan,hanya Atuk aje ketua PH yang semua orang kena taat setia dan patuh perintah dia.
6. Pihak satu lagi, pihak yang pro-PH yang menekankan bahawa PH adalah parti coalition, parti yang berketuakan Atuk-DSAI.... bukan kena dengar cakap Atuk semata-mata.. pihak ni juga menekankan yang Majlis Presiden ada hak untuk menyuruh Atuk letak jawatan bila tiba masanya... kira Atuk takde kuasa ulung (bukan supreme leader)
7. Pihak yang proPH jugak bagi hujah yang DSAI perlu berada dalam cabinet Atuk sebagai TPM, baru transisi akan berlaku
8. Syed Saddiq paling banyak koyak... mental tak kuat... ugut nak buat keputusan sendiri bagi PPBM, Mad Sabu balas balik, “kalau masing-masing buat keputusan sendiri, PH berpecah la... kita tak kisah sebab da biasa jadi pembangkang”
9. DSAI yang paling banyak tenangkan pihak-pihak yang bertelagah tadi.... kalau DSAI degil jugak atau ade sikit melawan, memang berpecah PH malam tu... tapi sejarah menyaksikan yang menyebabkan PH berpecah adalah Atuk, bukan DSAI.

Ringkasannya oleh  Khairul Nizar
Minit 7 : TSMY sokong Tun kekal Pm
"13: SS emosi hentam Pkr
"17: Radzi Jidin hentam Pkr&sokong Tun kekal
"22: KS cadang Dsai dalam kabinet supaya kabinet kukuh
"33: Anthony Loke cadang Tun kekal dalam kabinet sewaktu peralihan Pm
"36: Azmin Ali hentam DSAI ,puji Tun,peralihan kuasa sebenarnya tak wujud,mempertahankan PM mengikut perlembagaan,tolak Usul Tun letak jawatan selepas APEC
"46: Saifuddin Nasution nafi Azmin,perli dulu nak kekalkan Pas dalam pakatan rakyat,sewaktu retreat Azmin Ali sendiri tak setuju Tun Pm7 sebab faktor umur
"57: Gobind Singh
"1:03:01: ZK backup Azmin
"1:09:50: Azmin&SS emosi dgn Gobind
"1:21:14:Azmin hentam Pkr,nyatakan sokongan dan kpd Tun "berikan ketaatan&kesetiaan kepada Tun"
"1:41:50: SS emosi dengan Khalid Samad
"1:48:09: Azmin Ali perli DSAI
":157:55: Anwar terangkan tak kalut jawatan PM, mungkin ada kerja dalaman yang nak jatuhkan PH
"2:05:20: Azmin persoalkan kenapa Tun x dikekalkan sehingga habis pru&adakah ini pengkhianatan kepada Tun
"2:06:06: Khalid Samad cakap kat Azmin "the real pengkhianatan is bawak masuk Umno,Pas dalam PH
"2:08:55: Tun kata akan resign lepas APEC
"2:16:35: Mat Sabu kata kalau semua nak buat keputusan ikut parti masing2,baik jadi pembangkang balik
"2:18:20: Serah semua keputusan kepada Tun. Utk PC bagi dia ada sekali dengan Tun untuk kukuhkan keputusan bersama
*Azmin Ali berulang kali nyatakan sokongan dia kepada Tun,tapi harini? Hahahaha...kitol pembelot
*Syed Saddiq terlalu emosi ,kesian kat dia
*Ni aku dapat dari wasap*

Kalah budak-budak tadika nya meeting


No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers