WOIII HANGPA TENGOK WOIII... KALAU KENA JA KE PAS... MEMANG HALAL SELALU. MUNAFIK GILA..

 𝗦𝗮𝘆𝗮 𝗽𝘂𝘁𝗮𝗿 𝗵𝗮𝗹𝗶𝗺!




Tiba-tiba BlackRock tak ada kena mengena dengan 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻 𝗕𝗼𝗲𝗶𝗻𝗴 𝗱𝗶 𝗞𝗲𝗱𝗮𝗵.  Sebab dah 𝘁𝗲𝗿𝗰𝗶𝗱𝘂𝗸, macam biasa PAS akan menipu. Sebab ikut agama mereka, 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗽𝘂 𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗶𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻.


Tengok je la. Dah tak dapat jawab, dia belitkan cerita. Pusing balik ke MAHB. PAS ingat semua manusia tu 𝘀𝗲𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻? Makin buat begini, makin nampak PAS tengah 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗴𝗲𝗹𝗮𝗯𝗮𝗵 𝗯𝗲𝗿𝘂𝗸.


Terang lagi bersuluh BlackRock mempunyai pegangan dalam Boeing. PAS nak tipu siapa? 6% atau 60% tetap saham. BlackRock akan 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗵𝗮𝘀𝗶𝗹 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻 𝗕𝗼𝗲𝗶𝗻𝗴 𝗱𝗶 𝗞𝗲𝗱𝗮𝗵. Tak rasa berdosa?


Beza antara pelaburan Boeing dengan MAHB, dalam penjualan 𝘀𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗺𝗶𝗻𝗼𝗿𝗶𝘁𝗶 𝗠𝗔𝗛𝗕, urusan hanyalah dengan GIP. BlackRock 𝘁𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗶𝗯𝗮𝘁 𝗹𝗮𝗻𝗴𝘀𝘂𝗻𝗴 hingga pembelian dimuktamadkan 


Dan penglibatan BlackRock adalah melalui 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗮𝗹𝗶𝗵𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗚𝗜𝗣 yang mana perkara itu tiada dalam perbincangan ketika berurusan dengan GIP. Dan ianya di luar kawalan kerajaan.


Manakala dalam pelaburan Boeing ini pula, BlackRock memang 𝗱𝗮𝗵 𝘀𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗮𝗱𝗮 𝘀𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗕𝗼𝗲𝗶𝗻𝗴. Bukan baru baru semalam BlackRock melabur dalam Boeing. 𝗟𝗲𝗺𝗮𝘂 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗹𝗲𝗯𝗮𝗶 kalau tak tahu tentang itu.


Sekarang nampak jelas 𝘀𝗶𝗸𝗮𝗽 𝗺𝘂𝗻𝗮𝗳𝗶𝗸 𝗣𝗔𝗦. Nampak jelas mereka bukan kisahkan Palestin. Mereka cuma tunggang isu Palestin untuk 𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 supaya dapat burukkan kerajaan. Maka bodohlah mereka yang percayakan PAS.


Kita tak suruh batalkan pun pelaburan Boeing tu. Kita 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗯𝗮𝗹 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝘂𝗻𝗮𝗳𝗶𝗸 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗹𝗲𝗯𝗮𝗶. Kita tahu betapa pentingnya pelaburan itu untuk oembangunan negeri dan negara. Untuk kesejahteraan rakyat.


Tapi kita cuma mahu PAS telus. Berhenti menjadi iblis yang 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗽𝘂 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗮𝘀𝘂𝘁. Akui kenyataan dalam dunia hari ini, kita tak akan dapat lari dari BlackRock. Sesekali jadi manusia jujur. Tu je. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: