FATWA DARI DIN PAKU




 Berkat berkawan dengan lebai, Mahiaddin pun dah pandai buat fatwa sekarang. Eh sekali sunat pulak dia kata tinggalkan UMNO. Mungkin la. Tapi kalau tanya aku, baik cakap wajib tinggalkan Bersatu dan PN.


Mahiaddin cakap UMNO hancur dibuat Zahid. Tapi tak pula disenaraikan apa yang hancurnya. Kan? Sebab hancur hancur UMNO pun, sekarang ni ada dalam Kerajaan Pusat. Ada pemimpin UMNO yang jadi menteri.


Bersatu ada apa? Jangankan jawatan menteri, yang jadi MB pun tak ada. 4 negeri yang PN perintah, tak ada satu pun MB dari Bersatu. Dahlah begitu, MB Perlis tak layan surat sokongan dari Mahiaddin pun.


Malu la Presiden Bersatu yang juga Pengerusi PN dilayan macam sampah. Dah la begitu, penasihat ekonomi pun MB PAS pilih Fossil yang dah dekat seabad umurnya. Dorang lagi percaya si tua yang dah nyanyuk dari Presiden Bersatu tak malu ke?


Aku tengok menteri-menteri daripada UMNO ramai yang perform sekarang ni. Contohnya Azalina dan Zafrul. Tapi masa PN berkuasa dulu, tiada seorang pun menteri PN yang mampu buat kerja. Zero!


UMNO sampai hari ni punya akar umbi yang kuat. Ahli masih berjuta. Bandingkan dengan Bersatu. Entah ada cawangan ke tidak. Kadang rasa Bersatu ni lebih macam NGO. Bukan parti politik. Lemah!


Yang sebenarnya, ahli Bersatu yang kena tinggalkan  parti nazak tu. Tak kisah la nak masuk UMNO ke, nak masuk Keadilan ke, Amanah, DAP waima PAS sekali pun. Sebab Bersatu tu ibarat dalam ICU dah tu. Kalau cabut life line dia, mati on the dot tu.


Nampak tak Mahiaddin pun dah mula belajar ikut cara lebai. Tawarkan pahala bagai. Tau sebab apa? Sebab itu sajalah modal yang dia ada. Lebih dari itu Bersatu hanyalah bangkai bernyawa. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: