AHLI UMNO 10 KALI LEBIH BAIK DARI WALAUN YANG MEMFITNAH DAN MEMAKI HAMUN ORANG


 Ada la sorang walaun ni letak komen 'umdap' dalam post aku. Itu saja yang ditulisnya.


Aku faham maksudnya. Konon nak mengejek sebab UMNO dan DAP kerjasama. Ramai je walaun yang guna gelaran tu dengan niat nak menganjing. Tapi bila kata kat aku, tak ada kesanlah.


Sebabnya aku bukan ahli UMNO. DAP pun bukan. Aku ahli Keadilan. Aku sokong DAP sebab Pakatan Harapan. Dan aku terima UMNO sebab Kerajaan Perpaduan. Jadi gelaran umdap tu tak beri kesan langsung pada diri aku.


Lagi satu, aku tak pernah undi DAP. UMNO pun tak pernah. Sebab kawasan aku calon daripada parti Keadilan. Tapi kalau memang aku perlu undi DAP pun, tak ada masalah. Aku undi je..


Sebab DAP parti yang sah di sisi undang-undang negara. Kalau tak sah, mana boleh bertanding. Dan lagi, tak banyak masalah yang berkait dengan DAP. Penang makmur di bawah pentadbiran DAP. Kenapa aku nak rasa malu pula?


Sebaliknya aku berasa lebih malu untuk mengaku sebagai walaun. Sebab setakat ini, tiada lagi negeri yang ditadbir oleh PAS yang berjaya. Bahkan Kedah jadi lumat selepas PAS berkuasa.


Itu belum kira lagi sifat PAS yang tak ubah macam bohsia. 'Bertukar jantan' tak kira masa. Siapa ada duit, dia boleh angkut. Tapi berlagak virgin. Konon macam jual mahal. Padahal...


Aku lihat sekarang UMNO beratus kali lebih baik berbanding PAS. Memang ada beberapa pemimpin UMNO yang terpalit dengan kes rasuah, begitu juga Bersatu, tapi setidaknya UMNO lebih berprinsip dan berintegriti sekarang ini.


Menteri-menteri UMNO dalam kabinet sekarang pun banyak bercakap isu rakyat berbanding masa MP PAS pegang jawatan menteri dulu. Nampaklah juga menteri dari UMNO buat kerja.


Hari ini, perkara paling memalukan bila bicara soal politik adalah apabila terpaksa mengaku sebagai walaun. Dengan perangai lebai, dengan MB Badut, dengan presiden meracau, tak ada perkara yang boleh dibanggakan sebagai ahli PAS. Guane boh?


 

Raja Gelap 


.


No comments: