LEBAI KELARAH

 



Saya telah menonton sepotong video yang mencemuh saya dan Dato Mufti Perlis berkaitan isu kritikan kami ke atas Muhaizad.
Video tersebut menggunakan kata-kata yang kurang sesuai seperti perkataan "WABABI" dan selainnya. Siap dia mendoakan kehancuran untuk kami berdua seolah-olah kami ini musuh Islam. Dia doakan pula agar mata saya dibutakan. Allah al-Musta'an.
Namun, penceramah tersebut ada menyebut tentang kesediaan beliau perjumpaan bersama saya.
Semalam saya menerima jemputan daripada One Centre untuk menganjurkan dialog antara saya dan penceramah ini. Tajuk yang mereka berikan ialah:
Muhaizad: pembawa khurafat atau murabbi umat?
Saya menerima tajuk dialog ini dengan syarat ia mesti dilakukan terbuka. Format dan masa akan dibincangkan kemudian. Moga Allah beri kita semua petunjuk.
Dalam sesi soal jawab nanti saya nak tanya beliau, adakah menggelarkan orang wababi seperti yang beliau sebutkan itu termasuk dalam akhlak? Kerana beliau ada menyebutkan tentang kepentingan akhlak.
Cukuplah 1 soalan saya bagitau kali ini. Banyak lagi soalan nak ditanya dalam sesi dialog nanti. Terima kasih.
Dr Rozaimi Ramle

No comments: