KEMARUK KUASA SI LAHANAT. LAWANLAH GUNA KEKUATAN SENDIRI TANPA BERSANDARKAN KEPADA PH.

 

Penyokong  mahathir mencadangkan agar PH bertanding 124 kerusi manakala 98 kerusi lagi diserahkan kepada mereka.

98 kerusi gang mahathir

Pejuang bertanding 50 kerusi

Warisan bertanding 23 kerusi

Manakala baki 25 kerusi akan ditanding lain2 pihak pro mahathir

124 kerusi ph

PKR  bertanding 50 kerusi

DAP bertanding 42 kerusi

Amanah bertanding 32 kerusi

Gang mahathir juga mencadangkan agar calon pm ditentukan selepas pru.

Pejuang yg ada 4 mp akan bertanding 50 kerusi, bermaksud tambahan 46 kerusi yg bukan disandang oleh mereka

Warisan yg ada 8 mp akan bertanding 23 kerusi, bermaksud tambahan 15 kerusi yg bukan disandang oleh mereka.

Lain2 pro mahathir ada 4 kerusi (baru bian upco dan syed saddiq) bermaksud tambahan 21 kerusi yg bukan disandang oleh mereka.

PKR  yg ada 38 mp diberi tambahan 12 kerusi sahaja walaupun yg kita nampak pejuang yg hanya ada 4 mp menuntut tambahan sehingga 46 kerusiDescription: 😂( bab ni memang rasa nak tergelak)

Dap yg ada 42 kerusi x ada tambahan mana2 kawasan utk ditanding.

Amanah yg ada 11 kerusi dicadang diberi tambahan 21 kerusi (maybe nak tambah gang2 pro mahathir kat sini kot)

Dan yg paling lawak ialah "calon pm akan ditentukan selepas pru" kata gang2 mahathir.

Nampak tak game puak2 sial lahanat ni?

Pejuang yg parti mereka tak berdaftar dan x ada akar umbi tuntut kerusi sama banyak dgn pkr yg ada 1 juta ahli di 1018 ranting diseluruh 222 cabang.

Pejuang yg parti mereka x berdaftar dan tak ada akar umbi tuntut lebih banyak kerusi dari parti dap yg lebih ramai ahli dan cawangan.

Pejuang yg tak berdaftar dan x ada akar umbi tuntut lebih banyak kawasan dari amanah yg semakin berkembang dan lebih ramai akar umbi dari mereka

Lepas tu letak "25 kerusi" utk "lain2". Kat sini pun dah tentu2 depa akan selit semua calon pro mahathir dan bukan calon pro ph.

Ok katakanlah kita setuju, apa jaminan mahathir tidak akan khianat ph selepas pru? Apa jaminan mahathir tidak akan membelot sekali lagi dan berkerjasama dgn pas dan bersatu demi mendapatkan "deal yg lebih menguntungkan"?

Aku nak cakap, selagi pimpinan dalam ph terus kluk klek dalam membuat satu ketetapan, maka keadaan sebegini akan berlarutan.

Selagi ada pimpinan dalam ph yg masih bodoh dan terus sangap pada mahathir, ph akan terus bercelaru.

PN on the other side sedang bersiap sedia utk pru 15. Senyap2 dah nak selesai pembahagian kerusi. Dah siap pun gerak kerja utk pru 15.

Kita kat ph masih sibuk dgn perangai puak2 mahathir yg tak sedar diri.

Anwar Ibrahim PM Rakyat

 

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

Permaisuri Agong tutup Instagram?

  FMT Reporters  - April 20, 2021  Tangkap layar dikatakan daripada akaun Instagram Permaisuri Agong. PETALING JAYA: Pengguna media sosial m...