UGUTAN UMNO PERASUAH BEBAS



 Salam,

Ternyata..serangan serta ugutan-ugutan yang bertalu-talu dan bertubi-tubi dari pimpinan UMNO terhadap kepimpinan Yiddin, kini telah membuahkan hasil. Kejayaan menjatuhkan Peja (PPBM) di Perak...mendatangkan rasa gerun kepada Yiddin. Akhirnya...satu demi satu pemimpin-pemimpin UMNO di bebaskan dari tuduhan-tuduhan rasuah.

Bijak, bijak (walaupun ternampak hodohnya)...itulah permainan politik mereka yg berpengalaman dalam setiap percaturan ketika Yiddin kini tersepit untuk terus berkuasa.

Maka, jelaslah juga kini..Yiddin telah mempengaruhi setiap tindakan terhadap jabatan-jabatan penguatkuasaan undang-undang. Tiada lagi 'SEPARATION OF THE POWER'  bila ketua eksekutif mula menyalahgunakan kuasa.

Yang tersepit, adalah rakyat-rakyat marhaen yg di jadikan kambing hitam oleh pemain-pemain Politik yang sudah gila babi. "Kami berjuang demi kepentingan rakyat!!" Kata mereka...tetapi segala keuntungan, di sapu oleh mereka juga.  

Sebab itulah PAS memilih bersama-sama kumpulan jahat ini kerana PAS juga ingin mengambil kesempatan untuk bermewah-mewahan. Kepada Pimpinan PAS, "korang jgn cakap lagi pasal agama, kerana..agama yg kamu anuti hanya sekadar untuk di catatkan di dalam IC. 

Hari ini...yang jahat itu, tetaplah jahat seperti dahulu. Tiada perubahan kerana rakyat Malaysia terutama orang-orang Melayu adalah jenis yang suka di suap dan terlalu mengharapkan subsidi. Orang Melayu mahu cepat jadi kaya tanpa perlu berdikari. Orang Melayu..suka untuk mendapatkan simpati dan sememangnya orang-orang Melayu mudah sangat di beli..kadang-kadang hanya dengan nilai RM50. Ini fakta...sebab itu, apabila di suapkan bantuan-bantuan dari KERAjaan yang seciput jer pun...mereka sudah menganggap Yiddin sebagai 'TUHAN'. 

Melayu boleh berubah ker?....hmmmmm, tepuklah dada dan tanyalah iman. Akal korang ada kan?. Jadi, gunakanlah...jgnlah sampai mengharap agar akal korang pun di berikan subsidi.  


Tq.


Ikhlas tapi dekat,


Mohd Asri Bakar.



No comments: