PRN SABAH 2020.


Ini adalah hasil dari Kaji selidik yg telah dilakukan/dijalankan oleh Prof Dr Mahmud Ajmain (Pensyarah Sains dan Geo Politik) di bantu oleh pelajar dari beberapa Universiti2 tempatan di Sabah dgn berdasarkan tinjauan pendapat 10,000 orang pengundi2 di sana dan ianya telah menunjukkan:


1. Lebih 50% pengundi bersetuju untuk memilih BN/PN dan PBS. Tetapi bila di tunjukkan logo @ lambang parti2 yg bertanding, mereka menunjukkan logo parti WARISAN untuk di undi. 

2. Kepercayaan penduduk Sabah terhadap BN telah menurun kepada 45%. 

3. Bung Mokhtar pula di lihat akan menjadi liabiliti utama kepada BN dan PN kerana personaliti serta gaya hidupnya yg kurang wajar di mata orang2 Sabah. 

4. Kebimbangan bahawa PN dan BN akan  membawa arus Parti PAS masuk ke dalam Sabah menyebabkan hampir 70% dari 10,000 mereka itu sukar lagi untuk memilih BN/PN. 

5. Kesan akibat RASUAH yg berlaku semasa era pemerintahan BN dan Mantan CM...masih lagi di rasai oleh rakyat Sabah. Sepertimana bukti2 yg di tunjukkan oleh DS Shafie Apdal semalam...lebih dari 30,000 ekar tanah telah di miliki/di rampas oleh Mantan CM dan adiknya. Rakyat Sabah terlalu bimbang ianya akan berulang sekali lagi. 100% dari mereka percaya bahawa BN masih aktif mengamalkan rasuah. 

6. Janji2 dari Bung Mokhtar dan BN bahawa mereka akan berubah dan tidak akan melakukan kesilapan2 seperti dahulu, tidak boleh di terima oleh mereka lagi. Ini berdasarkan tinjauan pendapat itu dapati org2 Sabah menganggap bahawa semuanya itu karut malah mereka berkata "ITU SEMUA OMONG-OMONG KOSONG DAN ITU SEMUA ADALAH KISAH TAHYUL CIPTAAN PENJUDI". 95% tidak mempercayai BN akan berubah. 


Bijak tak orang2 Sabah ni?. Bijak..kan?. Orang Semenanjung jerk yg masih bengap dan bengong lagi. Takkanlah kerana BSH yang seciput tu..korang sanggup untuk serahkan hidup dan negara kepada lanun2 BN/PN semua tu?.issssshhhh...merepek betul lah korang nih.


Ikhlas tapi benar,


Mohd Asri Bakar.



No comments: