Gaissss...aku nak tanya sesuatu ok😎



Kenape korang takut sangat dengan DAP?
Aku bukan penyokong DAP, cuma hairan je.
Aku tak sokong mana-mana parti, aku hanya sokong kepada pembangunan negara dan perlembagaan. Parti mana membangunkan negara, aku sokong.

DYMM Seri Paduka Baginda dan semua Raja-Raja orang Melayu
Perkara 153 tidak boleh dipertikaikan, termasuk di dalam parlimen
Perkara 153 nak pinda pun, walaupun ada 2/3 undi sokong, kena juga dapatkan perkenan Seri Paduka Baginda YDPA
Mungkin tak DAP dapat 2/3 sokongan di parlimen untuk pindaan perkara 153 sedangkan jumlah penduduk Melayu dan pribumi Sarawak/Sabah di Malaysia melebihi 70%
Bisnes bukan Melayu seperti RHB, Maybank, MISC, MBF, MMC, CIMB, Gamuda, Malaya Sugar, Jerneh, IJMLand, dan sebagainya telah dipindah milik kpd Melayu/bumiputra
Agama rasmi agama Islam
Ketua Polis orang Melayu
Panglima TDDM, TUDM, TLDM semua orang Melayu
Menteri Pertahanan orang Melayu
Menteri Dalam Negeri orang Melayu
Chancelor dan Naib Chancelor semua IPTA orang Melayu
95% pensyarah atau profesor di IPTA Melayu Bumiputra
Hampir kesemua pelajar yang ditaja ke Jepun dan Korea di bawah dasar "Pandang ke Timur" orang Melayu
Dalam 40 tahun yang lepas, 5% biasiswa diberikan kepada pelajar Cina dan India
Setiap tahun ada ramai pelajar Cina dan India yang paling top tidak dapat kursus pilihan mereka di IPTA
99% GLC dipegang Melayu
Daripada 6 bank utama di Malaysia, 4 dipegang oleh Melayu. Ramai tak tahu Maybank dulu bosnya Cina juga.
Petronas ada 8 pengarah (board of directors) keSEMUAnya Melayu dan Pribumi
Hanya 3% staff Petronas bukan Melayu/Pribumi
Kontraktor Prtronas wajib 100% status Bumputra/Melayu
95% kontrak kerajaan diberi keapda Melayu
Permit, AP 100% diberikan kepada Melayu sahaja
Lembaga Pengarah Media Prima hanya 1 orang bukan Melayu
10% staf Telekom, TNB bukan Melayu
Kuota bumi lot keapda Melayu Bumiputra.

Aku nak tegaskan sekali lagi , aku bukan penyokong DAP. aku hairan je kenapa korang taku sengat dengan DAP.

###Melayu pemalas sahaja meminta minta.....minda miskin jiwa penggemis.



No comments: