AWAS BINATANG KUKU BERCAGU


AKI ROCK


Tahniah diucapkan kepada satu jenis makhluk bernama Mokhtar Dup (lihat lampiran di atas) kerana telah membuat perakuan paling berani dengan menceritakan perihal sifat dan perlakuan dirinya sendiri bersama species yang sama dengannya. Selama ini Aki Rock tertanya-tanya makhluk apakah ini. Dan akhirnya pada hari semalam (5 Mei 2020M @ 12 Ramadhan 1441H) dia sendiri mengaku dirinya adalah species anjing. Dia memang suka menyalak sebab tuan dia ialah dua orang Cina dalam Perlimen. Cina ini sangat cekap kerana pandai menjinakkan anjing-anjing liar yang sentiasa terjelir lidahnya sambil air liur menjijis keluar mencari makan. Ada anjing tua, ada anjing dewasa, ada jantan dan ada betina - semua berjaya dijinakkan.
Kepada semua manusia Aki Rock gesa agar jauhkan diri dari anjing-anjing ini terutama anjing kuku bercagu ini kerana membawa penyakit merbahaya dan kesialan. Tambahan pula anjing bercagu ini suka menunjukkan punainya kepada species yang berlawanan jantina dengannya.


Seperti biasa, macam gurunya juga nama binatang tak lekang menjadi wiridnya.
" Saya tidak bimbang dengan babi yang menyondol kerana itu memang tabiat babi. Kerana babi akan berhenti menyondol bila dia jumpa makanannya . Tapi saya bimbang bila babi ini dipakaikan kopiah atau serban untuk menghalalkan dagingnya. Kerana waktu itu babi akan terus menyondol untuk cari makan walaupun terpaksa ikut pintu belakang rumah orang".
WFAUZDIN NS
Jelebu
06 Mei 2020
Taufiq Omar, Tarmizi Mohd Jam dan 201 yang lain
50 Komen
11 Perkongsian
Suka
Komen
Kongsi

No comments: