AL KISAH PROFESSOR KANGKUNG KENA BASUH



Asalnya Professor Kangkaong mempersoalkan kenapa levbih dua tahun tapi Kerajaan PH tidak membentangkan pun pindaan untuk membentras "drunk-driving" di Parlimen.

Dalam komen lain Professor Kangkung berkata kalau dia cuma makan masa empat ke enam bulan sahaja.

Lantas datang Saudari Llyana Marzuki membasih Professor Kangkung berkenaan proses menghasilkan Bil Undang-Undang ataupun Pindaan. Rupanya, masa yang diambil hatta untuk Pindaaan sekalipun memakan masa antara setahun hingga ke dua tahun. Itu pun kira cepat. 

Sdr. Llyana berkata itu mengikut pengalaman beliau berkhidmat dalam AG Chambers selama 10 tahun berbanding Professor Kangkung yang tidak pernah berkhidmat langsung dalam sektor undang-undang. Beliau hanya lecturer biasa sahaja dan khabarnya Phd dia pun bertajuk Sejarah PAS di Malaysia.

*MENGAPA BN DAHULU TIDAK MELULUSKAN PINDAAN?*

Professor Kangkung tak periksa statistik kematian dan kemalangan akibat pemanduan mabuk.  Kalau dilihat di dalam Graf A ini, kematian berlaku lebih banyak dan teruk di zaman Barisan Nasional. Namun, BN tidak mengambil kesah langsung akan kadar kematian ini untuk memperketatkan lagi undang-undang dan menambah hukuman? 

Graf A


Sedangkan kerajaan BN ada masa yang amat cukup untuk mengetatkan ataupun meluluskan undang2 baru Malahan, masalah pemanduan mabuk sebenarnya berkurang di zaman PH memerintah.


Hanya di zaman PH ada usaha untuk meminda akta untuk membentras pemanduan mabuk. Di bawah pemerintahan UMNO hampir tiada apa-apa tindakan yang konkrit yang dilakukan oleh kerajaan BN bagi membentras geajala pemanduan mabuk ini.


Adakah ini kerana hubungan intim UMNO dengan sektor pembuatan arak di Malaysia sejak zaman berzaman lagi?  Adakah kita lupa kilang Carlsberg dan Anchor di Malaysia dirasmikan oleh mantan-mantan Presiden UMNO? 

Soalan ini telah dinaikkan oleh Puan Llyana kepada Professor Kangkung dan tidak berjawab sehingga sekarang.

*BENARKAH DIA SEORANG PROFESSOR*

Bila diperiksa, rupanya dia ini hanya seorang pensyarah biasa aja. Dia bukan seorang professor ataupun seorang ilmuan yang dihormati dan berkelayakan pun.


Cumanya dia dipopularkan oleh PAS dan pengikut-pengikut mereka. Itu sahaja. 

Adapun kata-kata dia dan tulisan dia tiada nilai ilmiyah sama sekali. Hanya prpaganda murahan dan serangan-serangan songsang yang tidak berpijak di bumi nyata.

Misalnya beliau kuat menyerang DAP dari segala segi namun hampir tiada tulisan beliau yang menyerang MCA sedangkan MCA jauh lebih biadap dan kurang ajar di dalam menyerang Islam dan Melayu.

Tidak ada yang boleh dihormati dari tulisan-tulisan beliau setakat ini hanyalah propaganda murahan dan berat sebelah. Sedangkan seorang professor mestilah adil dan saksama dalam tulisan mahupun pendapat mereka.

Akhir kata, berhentilah dari tertipu dengan Professor Kankung ataupun intelek jadi jadian.

Kamarul Yusoff ini bukan seorang professor mahupun seorang intellek. Dia tidak lebih hanya pemasar propaganda perkauman sempit dan assabiyah semata-mata.

*TULANG BESI*



No comments: