*STATUS POLITIK: ORANG PAS*


Mat man

*Aku pernah berceramah bersama al-Marhum Ustaz Fadhil Nor sebelum PRU 1999 di Kedah. Dalam ceramah, aku cerita ada JKKK UMNO masuk PAS di Perlis*.

*Sampai giliran Ustaz Fadhil, dia kata, nak hairan apa di Perlis, JKKK UMNO masuk PAS. Di Kedah, pegawai kanan pendidikan, pegawai kanan polis, pengarah jabatan masuk PAS.*

*Memang pada waktu itu, dengan perkembangan semasa, ramai betul di seluruh Malaysia pegawai kanan kerajaan yang pencen masuk PAS bersama tokoh-tokoh masyarakat yang lain*.

*Pada waktu itu, orang PAS akan bangga kalau orang UMNO atau orang bukan PAS masuk PAS. Sebab, masuk PAS waktu itu ibarat hulur leher untuk dijerut oleh UMNO*.

*Tapi itu dululah. Sekarang orang UMNO tak berasa nak masuk PAS lagi sebab PAS-UMNO sudah berkahwin. Lagi pun mereka sudah berjaya dalam projek bersama tebuk atap*.

*Sekarang situasi juga sudah terbalik. Orang PAS akan bangga kalau mereka boleh pergi PWTC dan makan semeja dengan pemimpin UMNO. Mereka lagi seronok kalau dapat bergambar dengan Puteri UMNO atau Putera UMNO*.

*Maknanya pendirian politik orang PAS boleh berubah. Satu saja perkara yang pentaksub PAS istiqamah dari dulu sampai sekarang, tak berubah-ubah...*

*Tahu apa dia?  *MAKI Orang*

*fitnah orang,  kafirkan DAP,  sucikan MCA*.


#stayathome
#tolakpengkhianat


No comments: