MESEJ BUAT ANWAR TENTANG HADI…



Bob Kelanang.

Malam tadi semasa bersiaran secara hidup dalam dalam FB Anwar Ibrahim membangkitkan perihal surat yang dikarangi oleh Abdul Hadi Awang yang katakan dihantar kepada para pemimpin gerakan Islam di mana dalam surat itu ada disebut nama Anwar, sebagai seorang Freemason.

Freemason satu pertubuhan yang tiada agama dan tidak mempercayai wujudnya Tuhan. Adakah Hadi nak mengatakan Anwar seorang yang tiada agama? Seolah2 menuduh Anwar seorang kafir?

Anwar sangat kesal dengan surat berkenaan kerana memfitnah beliau. Anwar kesal kenapa Abdul Hadi Awang yang diakui sebagai sahabatnya tetapi sanggup memifitnahnya. Kata Anwar untuk apa lagi Hadi berbuat demikian.

Haji Hadi mudah diperdaya oleh tipu dan muslihat dari internet.Tengok je nama Anwar, Hadi tak terbayang orang lain, hanya Anwar Ibrahim seorang  tu saja...

Soal Hadi nak sokong Umno (jadi Duta Khas) tidak jadi masalah sebab itu hak Hadi, tetapi yang dikesalinya untuk apa mengaitkannya.

Anwar menyebut tuduhan dia seorang Freemason itu perkara lama yang mana fakta dikutip Hadi fakta salah yang tidak ditabayunkan.

Anwar soal kenapa dalam membuat tuduhan kepadanya itu, Hadi naif untuk tidak membuat penyiasataan? (Itulah Hadi hanya tahu menyuruh tetapi tidak tahu berbuat, macam bocah tahu berak tapi tak reti basuh).

Saya nak sentuh sedikit hal ini di petang yang mulia ini. Ingin saya ingatkan Anwar begini sahaja. Beliau tidak perlu menjawab pun apa yang diungkitkan oleh Hadi itu.

Bukan sekali presiden parti agama itu berbuat silap dan bersikap sambrono begitu, sudah acap kali. Bahkan kalau tidak memfitnah orang, menyumpah orang dan merasakan dirinya suci itu bukan Abdul Hadi Awang, itu mungkin Awang bin Awang bin Awang.

Terbaik untuk Anwar pastikan dahulu apakah surat yang dikarangi Hadi itu dihantar, diterima, dibaca dan dipercayai oleh para pemimpin gerakan Islam itu atau tidak.

Tersebarnya surat tersebut adalah dengan tujuan agar Hj.Hadi itu benar2 bertanggungjawab dan berani mempertahankan apa yang ditulisnya itu setelah diberikan jawatan bertaraf menteri itu.

Kalau ia tidak diterima dan mempercayai apa yang Hadi fitnahkan itu, usahlah membuat apa-apa tindakan. Biarkan sahaja surat itu lenyap dalam laut Cina Selatan. Tidak perlu buat kerja sia-sia.

Sebaliknya kalau ia memberi kesan, ada implikasi dan memburukkan nama Anwar di mata dunia, Anwar perlu mengambil tindakan mahkamah. Beliau kena saman dan heret kawannya itu ke muka pengadilan.

Sedarlah kalau begitu perbuatannya tidak layak lagi untuk Anwar mengaku-akui yang Hadi adalah pernah jadi kawannya. Itu bukan lagi kawan tetapi musuh sepanjang zaman.

No comments: