KISAH WALAUN JUHALA



miqdad zakaria


Walaun's Juhala' ramai yang berani memetik dan memfitnah Imam Assyafie Rahimahullah..

Mereka mendakwah.. Imam Syafie pernah menjawab bila ditanya oleh anak muridnya tentang ulamak yang bagaimana di akhir zaman nanti perlu kami ikuti..?

Walaun's Juhala' menambah dengan berani menggunakan nama Imam Syafie.. Imam Syafie menjawab.. “Perhatikanlah panah-panah musuh (ditujukan kepada siapa), maka itu akan menunjukan kamu kepada siapa ‘Pengikut Kebenaran’ itu”..

Dalam versi lain..

Walaun's Juhala' membawa cerita dongeng lagi tentang jawaban Imam Syafie.. Kononnya sang imam berkata.. “Ikutilah ulama yang dibenci kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik. Dan jauhilah ulama yang disenangi kaum kafir, kaum munafiq, dan kaum fasik, karena ia akan menyesatkanmu, menjauhimu dari keredhaan Allah“.

Lalu Walaun Juhala' menangis.. Dan menyeru semua rakyat Malaysia supaya kembali kepada Ulamak PAS.. Seperti Haji Hadi.. Hashim Jasin.. Nik Zawawi.. Dan Mokhtar Senik..

Inilah walaun's..

Tidak sedar cerita itu palsu.. Tidak pernah dinukil di mana² kitab mu'tabar Imam Assyafie.. Tidak ada satu sanad yang boleh mensahihkan cerita tersebut.. 

Dan seruan Walaun's Juhala' itu juga palsu demi untuk kekenyangan keroncong perut dan nafsu syahwat sang lebai² gersang mereka sahaja..

Itulah secebis kisah Walaun's Juhala'.. Tak cukup fitnah kepada DAP dan sekutunya.. Imam Assyafie juga mereka fitnah..

Nauzubillah..

Tamat..

😊😊

No comments: