ORANG JAHIL MENIPU ITU BIASA ORANG ALIM MENGKHIANATI ITU LUAR BIASA!


Pengkhianat pencuri dipuji dirai
Yang ikhlas membantu dicaci, dikeji


So what jika yang orang yang dibantu Ustad Ebit Lew menipu kesusahannya? Adakah dia akan senang?

So what jika Ustad Ebit Liew menunjuk-nunjuk usahanya? Kamu pun bantu dan tunjuk lah juga!

Kamu sibuk nak siasat orang miskin yang tipu beras sekampit, minyak sebotol dan barang berharga RM40 sedangkan kerajaan yang diamanah songlap jutaan hak kamu, kamu diam tidak bersuara. Oh tak mau campur hal-hal politik.

JADI JANGAN CAMPURLAH HAL-HAL APA-APA PUN!

Seperti Covid19 ia menyerang seorang yang akan menjangkitkan penyakit itu kepada orang lain. Begitulah sedekah, apabila kita lihat orang sedekah selalu, penyakit sedekah akan berjangkit kepada yang lain untuk berbuat perkara sama!

Penipu di mana-mana. Mereka memilih untuk menipu, Allah izinkan. Macam PN rampas kerajaan dari PH Allah izinkan. Tapi lihatlah kerosakkan yang datang bersama! Dalam PN Mufti pun bersekongkol menegak kerajaan khianat yang hukumnya haram, kau hairan orang jahil yang menipu ustad?
Akhirnya kita sendiri dengan Tuhan. Tuhan tak mau tau siapa engkau tetapi Malaikat telah catat semua perbuatan engkau untuk diperlihat kepada Tuhan. Jika Ust Ebit Lew riak, ALLAH yang nilai bukan kamu! Yang pasti ada jiwa yang Ustad bantu!


Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, teks mungkin yang mengatakan 'AAWTE20 Saya mintak maaf pada semua, saya banyak buat salah silap atau lukakan hati sesiapa. Dari hujung rambut sampai hujung kaki. Saya Ebit Lew mintak maaf maaf pada semua. Saya salah. Saya tak pandai. Saya cuma cina baru belajar Islam. Saya bukan ustaz atau pendakwah. Saya cuma sayangkan Islam dan negara ini lebih dari nyawa saya.'
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Imej mungkin mengandungi: teks

No comments: