ELOK LA AMBIK BELA SOQANG DUA


HAMSINA HAMZAH

Memburukkan saudara semuslim berdosa besar, kata Nik Abduh

I bukan tujukan kepada kawan-kawan tertentu tetapi sebelum pelarian rohingya mendarat diperairan kita Tak adalah pula korang upload kawan baik korang, jiran korang, pekerja koranglahhhh baik belaka mcm Tak Ada orang lain yang baikkkk. Just nak justify your status tetiba jer ada yang berkawanlah berjiran bagai dengan puak ni.... hahahaha dah baik sangat buatlah saudara🤣🤣🤣🤣.


Satu lagi puak pendatang yang I meluat Pak hitam negro ini pun sama hantar balik jer. Meyusahkan negara! Pendatang-pendatang  ni membawa sekali gejala social dan penyakit-penyakit dengan mereka.

Bangla dulu ada juga naik kepala sejak kena 'warning' mereka baik sikit dah. Tapi kalau korang nak tahu Indonesian main korang yg ada hp 99% I would say mereka ada boy friend Bangla, ada sampai tahap berwa call siap tayang body. Bertukar tukar Bangla.

Nepalis ni sebab mereka tidak begitu ramai masih under control. Iranians, Iraqis, gujerati pun ramai disini mereka ni pun ada yang besar kepala.

Gujerati sekarang duduk tepi-tepi traffic light minta derma.... termasuk anak-anak  kecil mereka pun minta derma merata rata.

Dari negara China pun ada yg minta derma meja ke meja. Terlalu ramai dah pendatang dinegara ini Indonesian jangan cakaplah masuk melalui jln tikus non stop. Sampai tahap mereka jadi menteri songlap dgn company bunian, ada yang tetiba jadi tengku...... cukup-cukuplah lah kutip sampah sarap bangsa sendiri nanti melukut ditepi gantang.



#malaysiaformalaysian

No comments: