Anwar Ibrahim: Berikan Jawatan GLC Tiap Ahli Parlimen Yang Sudah Gaji Besar, Ini Bukan Munasabar





Ini tentang ahli parlimen Pas yang ditawarkan GLC bagi pantau syarikat , tapi janji bagi kepada ahli perlimen .Jawatan GLC, kalau orang itu ada kelayakkan luar biasa, itu wajar ,tapi untuk beri gaji ribu , itu keterlaluan, masa ni patut beri balik pada rakyat. 

Ada orang yang mampu lakukan dengan lebih baik. Bagaimana penyampaian bantuan  JKM, saya bergalaman di Permatang Pauh dan Port Dickson, kita kenalpasti, yang masalah bukan pegawai, tapi arahan politik, malah ada kawasan pembangkang tak sampai. tak iktiraf saya dan parlimen, tapi saya tak pertikai soal bantuan, asalkan sampai pada rakyat. ada senaarai yang belum sampai, ada orang susah, bagi la , jangan lah gunakan kesempatan politik, kalau kalah kalah juga, kalau nak nmemang menang juga, tumpuka lah soal covid 19, saya sebuat kan hal ini kerana soal kotak makanan di Lembah pantai dan Lembah jaya, dimana harga kotak RM100 dan harga yang sampai RM85 , janganlah macam tu, kita buat di Port Dickson, dan tiap minggu saya penuhkan aktiviti , dia nak sumbang , tapi guna duit kerajaan, duit sendiri tak mahu.

Prinsip pas, walau pun saya diserang oleh orang Pas, Almarhum Fadzil Noor, Tuan Guru Nik Aziz dan hubugan akhrab , walau pun saya buka ahli Pas, dia mendoakan saya . Pas dalam parti punya sejarah yang gemilang, saya tidak pernah melupakan jasa baik pemimpin Pas terutama masa saya melalui derita keluarga, Keadilan ditubuhkan oleh sokongan dan  restu  serta  sokongan kuat Fadzil Nor.SAYA TIDAK SETUJU PAS INI MEMBAWA KEMUSNAHAN KEPADA NEGARA , SAYA TIDAK SETUJU PAS INI PEROSAK NEGARA SEKURANG KURANGNYA MEREKA MASIH MENGHORMATI PERLEMBAGAAN NEGARA. MALAH SAYA MEMBELA MEREKA DILUAR NEGARA.





No comments: