VIDEO: Lawan Virus Corona, Cina Klaim Telah Temukan Obat Antivirus | tvOne

Vaksin cegah Covid19 Ditemui?


IBRAHIM MAT ISA

1. Usaha gigih China ini sewajarnya dipuji. Mereka bersungguh-sungguh ketika keadaan sulit dan teruk akibat serangan virus, berusaha mencari solusi terbaik rawatan untuk pemulihan demam dan kematian akibat covid19 ini. Anda juga boleh lihat sendiri bandar dan kota disembur microbes dan alkohol siang dan malam bagi membunuh covid19 dari merebak. Jelas kita lihat data mereka semakin positif berkurangan. Alhamdulillah..

2. Di rantau kita, hanya TV dari seberang begitu meriah menyiarkan banyak maklumat berkaitan Covid19. Dan istilah-istilah baru disebut berulang-ulang supaya rakyatnya dapat menyerap maklumat terbaru berkaitannya serta informasi dan panduan. Begitu juga TV di Singapura. PM Singapore Inchik Lee Hsien Loong, dua kali muncul dengan persembahan besar arahan dan panduan serta polisi negaranya melawan penularan mega Covid19.


3. Menteri Malaysia? TV di Malaysia? Semua kalut politik politik politik. Semalam saja Muhyidin baru terbit sekali dalam kekalutan memberikan taklimat. Dapat menteri Kesihatan pun macam katun gedik nak jadi model mask.. Ermmm..
Aim ðŸ˜Ž






No comments: