Layan DIRTY MONEY di Netflix


Ibrahim Mat Isa

Layan DIRTY MONEY di Netflix

Dr Mahathir tak suka Najib, Shapie Apdal tak suka Najib, Sarawak Report pun tak suka Najib, malah ramai manusia berakal dalam Malaysia sangat benci manusia bernama Najib Razak.

Kini manusia durjana ini dijadikan suatu subjek penerbitan luar negara dengan tajuk yang mengaibkan. Dan siarannya terpancar ke seluruh dunia. Aib sungguh Malaysia kerana pernah menobatkan kleptokrat sebagai Perdana Menteri!



Tapi, jauh di ceruk rantau Malaysia, masih ramai orang Melayu totok termasuk Jawa, Bugis, Banjar dan segala suku masih cinta dan kasih kepada sosok wajah penyangak wang rakyat dan pengubah wang haram terkenal ini.

Hinggakan nama jolokannya juga sangat digilai mereka ~ MALU APA BOSSKU. Kedengaran laungan itu di mana-mana jika Najib lakukan kunjungan dan mendapat sambutan hangat.



Apa kejadah beberapa kerat warga Malaysia menjulang manusia sebegitu? Tidak malukah? Tidak fahamkah kronologi cerita sepanjang memerhati sosok manusia itu naik turun mahkamah kerana dakwaan jenayah berkaitan songlap dan rembat wang berbilion?

Memang menarik ulasan dan narration yang dipersembahkan dokumentari ini. Sepanjang ini, aku senada dengan penulisnya, bahawa ini merupakan dokumentari penyiasatan menarik.

Tune in together with me..
Abg Aim 😎

No comments: