SELAGI ADA PUAK NIH SELAGI ITULAH POLITIK MALAYSIA TAK AMAN.



Mohd Zulaimi Kazin


Ambo malas laye sebenarnya teori kerajaan pintu belake nih... buang masa jah tapi adala sikit-sikit untuk nyakat geng kartel sebab puak dialah yang guna macam-macam sifir untuk dapat majoriti dalam parlimen.

Hj Zakaria Bera dah kena buang dari PKR tapi Saifudin Abdullah lantik dia penyelaras Parlimen Bera. Yang saya nampak disini ialah Saifudin nak tunjuk andainya Zuraida juga dibuang nanti tak salah kalau Tun terus kekalkan dia sebagai Menteri KPKT.

Antara watak-watak yang saya nak tengok lepas Anwar jadi PM ialah disamping Saifudin Abdullah ini ialah Azmin, Buruk Bian, Zuraida, Jaafar Kamarudin, Amirudin Saari, Haniza, Elizebeth Wong, Thian Chua, Khalid Jaafar, Ali Biju, Hilman dan Hanizam. Mereka ini orang yg kuat menentang dan sabotaj Anwar sbg Presiden dan bekerja keras menghalang Anwar dari jadi PM8,... bukanya Tun M mahupun PPBM.

Watak dan tindakan mereka cukup melampau sejak Anwar dalam penjara dan semua mereka ini langsung tidak hormat Kak Wan sebagai Presiden parti pada masa itu. Nama mereka ini terpahat dlm setiap hati penyokong-penyokong Anwar yang tidak sama sekali maafkan pengkhianat-pengkhianat ini. Mereka mengkhianati parti dan sabotaj program parti dan yang paling jahat sekali bila mereka sabotaj Kongres Nasional PKR termasuk Kongres AMK.

Kalau mereka adalah pemimpin yg sayangkan parti dan perjuangan, mereka tidak sekali2 sabotaj kongres nasional malah mereka akan pertahankan PKR dr dpt malu. Merka cuba malukan Anwar malah mereka betul2 mengharapkan Anwar ke penjara selali lg... saya tak pernah jumpa manusia politik yang paling jahat selain dari merela pengkhianat ini. Tolong jangan ada sesiapa yang bersimpati dengan mereka ini sebab mereka ini sebenarnya tidak perlu ada dalam politik Malaysia.




No comments: