KISAH UNDI PERCAYA PAS..


MOHD SHAH RIM

Pertama sekali, kita harus lihat apa yang dikatakan PERALIHAN KUASA.. antara Tun Mahathir dan DS Anwar Ibrahim.

Adakah ini ISU atau TIDAK ..??

Dalam wawancara dengan akhbar Jepun The Mainchi, pada sekitar Februari 2018, Tun telah menjelaskan beliau akan menjadi Perdana Menteri untuk tempoh dua tahun, paling lama sekiranya PH menang pada PRU ke 14..

Manakala pada Sesi Dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York pada 28 Sept 2019, Tun menyatakan akan berundur sebelum PRU ke 15.

“Saya janji akan berundur sebelum PRU akan datang dan memberi laluan kepada calon lain. Jadi, saya mungkin ada lagi tiga tahun paling lama.

“Dalam tempoh tiga tahun itu, saya perlu menyelesaikan banyak perkara,” katanya yang dipetik portal Berita Harian Online"

Mengikut konsensus PH sebelum PRU14, Tun Mahathir akan dilantik sebagai perdana menteri dan kemudiannya menyerahkan teraju kepimpinan negara kepada DS Anwar Ibrahim..

Jadi, plan peralihan kuasa antara kedua pemimpin negara telah dipersetujui sebelum PRU ke 14 lagi..dan Majlis Presiden Parti Pakatan Harapan adalah badan yang di iktiraf bagi menentukan kedudukan Perdana Menteri..berdasarkan konsensus sebelum ini.

APA KENA MENGENA PAS DENGAN PERALIHAN KUASA..KERANA PRESIDEN PAS LLANGSUNG TIADA KAITAN DGN MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN..??

Sebenarnya PAS hanya menjadikan peralihan kuasa antara Tun dan Anwar, modal politik semata, mencetuskan konflik dan mahu plan peralihan kuasa gagal dan Pakatan Harapan dilihat sebuah kerajaan yang gagal menjaga kebajikan rakyat..

Jika Dajal itu jahat, jahat lagi PAS, cuma kelicikan pemimpin PAS, terselindung disebalik penampilan mereka..


No comments: