POLITIK HARU BIRU PAS


MIQDAD ZAKARIA


Politik hijau-biru yang diperkenalkan oleh PAS dan UMNO nampaknya telah retak menanti belah.. Itulah akibat dari kesilapan yang mereka sendiri buat..

Kesilapan PAS satu sahaja.. Mereka percayakan UMNO dari sahabat² seperjuangan mereka.. Mereka sanggup melebel golongan yang anti-UG sebagai Anwaninas.. Munafik haraki.. Jebon.. Barua.. Broker.. Pengkhianat..

Akhirnya sahabat² mereka ditendang sehingga luruh setandan.. Bersorak gembiralah mereka kerana tiada lagi yang akan menghalang untuk berasmara-DANA mengaut habuan dunia dari UMNO..

Namun perkara tersebut tidaklah seindah yang mereka rancang dan impikan.. Allah melaknat mereka dengan kekalahan UMNO-BN di Putrajaya.. Lalu hilanglah kuasa dan kemewahan hidup.. Terkapai² mencari tempat berpaut..

Dengan tidak menghiraukan lagi maruah dan nilai perjuangan.. Mereka sanggup menjadi KHADAM kepada sesiapa sahaja.. Janji mereka selamat dari diheret ke mahkamah untuk dibicarakan..

Dengarlah wahai sang lebai sekalian..
Kejahatan kamu pasti akan didedahkan suatu hari nanti.. Hanya menuggu masa dan peraturan sahaja.. Bila sampai sahaja masa itu.. Kami sebagai bekas sahabat² kamu hanya mampu bersimpati dan mengucapkan PADAN MUKA..!
Percayalah lagi kepada UMNO..!
Hi hi..

No comments: