SETEPEK KENA MUKA PAS- NAK DAKWAH MACAMANA KALAU BERGADUH DENGAN BANGSA ASING-IKUTLAH BAGAIMANA ALLAHYARHAM TOK GURU NIK AZIZ.

 








Setepek Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh beri ke PN.

Kementerian Belia dan Sukan dituduh menjalankan agenda Kristianisasi dengan mengadakan program Jom Ziarah Gereja. Baca berita selanjutnya di: https://cstu.io/a27921

Untuk makluman, program ini bukanlah bertujuan untuk menyebarkan agama Kristian. Sebaliknya ia untuk menyemai persefahaman antara agama. Ia juga bukan berfahaman plural yang menganggap semua agama adalah sama.

Program tidak hanya tertumpu kepada menziarah gereja. Bahkan masjid dan kuil juga ada tersenarai. Lebih penting, tiada belia Muslim yang mengikuti program ini.

Puak PN seperti biasa tunggang isu ini untuk tanam benih kebencian kepada kerajaan dengan niat untuk perlihatkan seolah-olah agama Islam terancam di bawah pentadbiran PH.

Tapi yang menariknya Hannah menjawab tohmahan itu dengan memetik pendirian 2 pemimpin tertinggi PAS iaitu Presiden PAS sendiri, Hadi Awang dan Timbalannya, Tuan Ibharim.

Menurut Hannah, Tuan Ibharim sendiri pernah kata tak salah untuk orang Islam masuk ke kuil terima kalungan selagi tidak mengikuti upacara agama itu.

Lebih dari itu, pada tahun 2015 pula, Presiden PAS sendiri pernah melawat gereja di Sarawak dan adakan perbincangan dengan pihak gereja.

Peliknya waktu tak timbul soal Kristianisasi pula. Macam biasa, bila PAS yang buat, dapat pahala. Bila orang lain buat jadi berdosa dan masuk neraka.

Nampaknya fitnah ni dah jadi oksigen untuk puak PN. Kalau tak buat fitnah, dia macam tak bernafas. Boleh mati. Laporan polis sudah dibuat. Kalau kena siasat nanti jangan koyak pulak. Guane boh?

Raja Gelap

.

 

No comments: