YB Saya fikir budget ini harus ditolak *MP PH dan MP BN*


Yeop Kuale


Sebab budget ini tidak disasarkan dgn baik . Rakyat tersasar dengan ekonomi yg kecewa pengeluaran KWSP  RM 500 sebulan  yg tidak membantu golongan tersasar untuk pengeluaran itu sebagai modal menyelesaikan masalah , rakyat perlu mulakan hidup yg baru seperti berniaga dan menyelesaikan bebanan hutang yg memberi tekanan mental . 


Moratrium juga tidak diberikan , ini juga memberikan impak yg sama masalah tekanan mental yg tidak dapat  dielakkan oleh rakyat yg baru mahu bangkitkan perniagaan dan rakyat yg baru diberhentikan kerja yg mahu mulakan hidup baru.


*Saya sokong Budget ini ditolak*


YB , rakyat yg diberhentikan kerja mahu lump sump kwsp pengeluaran supaya dapat selesaikan tekanan mulakan hidup baru buat perniagaan . 


Moratorium di lanjutkan kepada semua peringkat iaitu selama 12 bulan.


Rakyat juga perlukan Moratrium untuk redakan tekanan dalam baru saja mahu melangsungkan kehidupan . Ini amat diperlukan oleh golongan tersasar iaitu rakyat peniaga kecil dan rakyat yg baru mahu mulakan hidup dari diberhentikan kerja .


one off 500 juga harus diberikan kepada atm, pdrm, rela, jpam dan lain jab yg bertugas sebagai kawalan keselamatan. bagi mengenangkan jasa dan bakti mereka yg juga berisiko dijangkiti covid. one off 500 bukan hanya diberi kepada pihak KKM sahaja. 


*Saya sokong Budget 2021 ini ditolak*


sampaikan pada yb masing masing.


No comments: