Saya boleh - Anwar jawab kenyataan Guan Eng

 


Datuk Seri Anwar Ibrahim menghargai pandangan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mahu beliau memberi laluan kepada Datuk Seri Shafie Apdal sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan (PH).

 Namun, presiden KEADILAN itu yakin beliau mampu mendapat sokongan yang mencukupi untuk menjadi calon Perdana Menteri.

 "Dia (Guan Eng) beri pandangan, tak apa kita dengar pandangan tidak ada masalah tapi pandangan dia itu tidak beri laluan kepada saya, kalau saya tak boleh (dapatkan sokongan).

 "Jawapan saya, saya boleh, insya-Allah," katanya ketika ditemui pemberita di Kota Kinabalu.

 Dalam laporan media sebelum ini, Guan Eng memilih Anwar dan Shafie untuk menjadi calon Perdana Menteri. Jawapan itu menimbulkan spekulasi DAP telah beralih sokongan kepada Shafie berhubung isu calon PM Pakatan Harapan.

 Dalam pada itu, Anwar bersetuju dengan pandangan Shafie yang meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi peluang kepada pesakit COVID-19 untuk mengundi pada PRN Sabah.

 "Saya setuju kerana pesakit COVID-19 harus diberi ruang untuk mengundi tetapi sudah tentu perlu mengikut peraturan-peraturan yang ditetapkan," katanya.

 

No comments: