ITU PUN MASIH ADA DALAM PH YANG SONDOL


Ramdan Jamari

Tubuh parti PPBM dan parti baru itu semua sandiwara saja,  akhirnya akan kembali kepada Umno semula dimasa akan datang.

Tujuan utama adalah untuk halang PH dari bertambah maju kehadapan.

Cuba lihat semula sejarah sejak bersara pada 2003.   Tak terlintas langsung untuk kembali ke politik hinggalah Umno jadi lemah dan ditolak rakyat bermula dari 2008 hingga hilang 4 negeri dan hampir hilang Negeri Sembilan.

Tahun 2013 PRU 13,  lagi ketara penolakan rakyat,  walaupon negeri Perak kekal UMNO BN memerintah,  tetapi undi popular kepada PR masa itu makin naik mendadak.

Sudah tentulah OT95 bimbang Umno BN akan tumbang pada PRU 14 tahun 2018 dan jawatan PM terlepas kepada pemimpin PH.

PRU 14 memang sudah nyata BN akan tewas dengan mudah, kerana banyak faktor2 dan fakta2 yang menyebabkan UMNO BN akan tumbang.  Gelombang kebangkitan rakyat dan Faktor2 kuat penolakan rakyat terhadap UMNO BN, yang akan menyebabkan UMNO BN tumbang pada PRU 14,  ini sudah dituliskan pada sebelum PRU 14 yang lalu.

Ini yang menyebabkan OT95 kembali semula maauk bertanding parlimen supaya dapat halang PH dan Anwar jika menang pada PRU 14.

Lalu mahu kembali semula aktif dalam politik,  mahu bertamlnding jadi calun PRU 14.   Ini semua helah mahu halang PH dan Anwar.

Bayangkan jika UMNO BN masih kuat pada PRU 14,  adakah OT95 akan kembali aktik dalam politik semula?

Jawapan mungkin tidak lah kan..

👶🏻cnp dari whatsup

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

APAKAH MAHIADDIN TIKA INI SEDANG DISERONOKKAN DENGAN KAJIAN TIPU-TIPU, SAMA SEPERTI NAJIB DULU?

  Realiti yang nyata dan nampak di depan mata, Mahiaddin Md Yasin ketika ini adalah Perdana Menteri paling tidak popular dan sangat dibenci....