Selamat tinggal Azmin dan Muhyidin.



Selama ni duk kutuk Tun macam-macam, tuduh Tun nak angkat Azmin, tuduh Tun cover kes video Azmin, tuduh Tun rancang kerajaan pintu belakang dengan PAS dan UMNO.... Tun diam tidak menjawab buat-buat tak dengar, rupanya menguatkan lagi andaian bahawa diam Tun seperti mengiyakan segala tuduhan.

Azmin sudah naik syok kerana menyangka Tun di belakang gerakannya mencari sokongan dari MP PAS dan UMNO, kononnya untuk menandatangani SD menyatakan sokongan kepada Tun jadi PM hingga akhir penggal.

Tun diam, kerana dia sudah janji akan lepaskan jawatan selepas Persidangan Apec bulan November nanti.

Rupa-rupanya, dengan PAS dan UMNO, Azmin merancang untuk merampas kerajaan melalui pintu belakang... Akhirnya dia dapat memujuk Muhyidin dan Bersatu untuk mengkhianati Pakatan Harapan... Semuanya dilakukan dengan menjual nama Tun.

Hari Ahad, MT Bersatu mengadakan mesyuarat... Dalam mesyuarat itu baru Tun tahu Bersatu mahu keluar dari PH... Tun tak setuju... Mesyuarat menjadi tegang... Muhyidin tak sangka Tun tak setuju.... Kerana dia sudah merancang dengan Azmin dan oran-orangnya, bersama MP UMNO dan PAS untuk ke Istana Negara pada sebelah petangnya, mengadap YDP Agong.

Mereka pergi juga ke istana, Tun tak pergi.... Mereka plan nak suruh Tun maklumkan kepada Agong mereka sudah cukup number untuk membentuk kerajaan.... Bila Tun tak pergi, 30 buah kereta vip yang memasuki perkarangan istana negara semalam hanya kunjungan hormat sajalah.

Pada sebelah malamnya mereka buat dinner di Sheraton hotel... Tnetu majlis itu telah dirancang awal, dengan kepercayaan Tun sudah bentuk kerajaan baru petang tadi... Majlis di Sheraton hotel itu pun Tun tak datang.

Hari Isnin.... Pagi, Mohamad Sabu, Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim berkunjung ke rumah Tun... Selesai saja perjumpaan itu, tiba-tiba Muhyidin mengumumkan Bersatu keluar dari PH... serentak dengan pengumuman dari SUA PKR bahawa Azmin dan Zuraida dipecat dari PKR, sebelum Azmin sempat mengumumkan keluar parti.... Apa maknanya...?

Maknanya kerajaan PH sedang dikhianati oleh Muhyidin dan Azmin... Tindakan Muhyidin seolah-olah memaksa Tun menurut rancangan mereka, kerana kononnya mereka punya majoriti untuk menubuhkan kerajaan Melayu... Tun tidak mahu menurut rancangan itu kerana itu adalah pengkhianatan kepada parti-parti dalam PH..... Dalam keadaan yang mendesak dan memerlkan Tun membuat keputusan yang spontan itu, dengan tidak di sangka-sangka Tun mengumumkan letak jawatan sebagai PM.

Belum habis lagi, kerana MP Bersatu mempunyai SD menyokong Tun sebagai PM, malas nak terbabit dalam drama itu, Tun umumkan pula letak jawatan sebagai Pengerusi Bersatu...... tergolek Azmin dan Muhyidin.

Sekarang YDP Agong lantik Tun sebagai PM Interim... sementara dilantik PM yang baru yang punya sokongan majoriti di kalangan MP.

Jadi nampak gayanya selepas ni, Tun Mahathir jadi PM ke-7, kemudian jadi PM Interim sekejap, kemudian PM ke-8 pun Tun Mahathir jugak, hingga Persidangan Apec, selepas itu Anwar jadi PM ke-9.... Selamat tinggal Azmin dan Muhyidin.


LANGKAH SHERATON SUATU PENGKHIANATAN 

1. Di mata Rakyat Azmin, Zuraidah & kuncu-kuncu nya adalah pengkhianat yg sanggup mengkhianati pemimpin utamanya DSAI, Partinya dan gabungan PH yg di beri mandat pada pilihanraya ke-14 yg lepas. Ini menjadikan kerajaan pertama dalam sejarah terkulai di tengah jalan. 

2. PBBM juga rakan culprit pengkhianatan secara jelas apabila keseluruhan partinya bersetuju utk pembentukan suatu Pakatan Baru. Hasrat mereka utk menjadi kuasa parti penentu terbesar hancur lebur. 

3. Apakah PBBM mengatur langkah daripada awal tanpa pengetahuan Tun M langsung? Apakah Tun M akan bersetuju utk meneruskan Pakatan baru itu sekiranya kelompok tertentu yg terlibat dgn kes jenayah pada malam itu tidak hadir atau tiada dlm list? Mana mungkin parti-parti yg lain percaya andainya ia bukan datang drp Tun? Hanya Tun yg ada jawapannya ini. 

4. Sekiranya benar Tun M tidak tahu menahu, maka pastinya Azmin & PBBM menjadi jurujual paling hebat yg menjaja nama Tun M kesana dan kemari. 

5. Perancangan yg di buat separuh masak menjadikan Tun M, terus bertindak mengasingkan diri daripada kelompok pengkhianatan PBBM dengan melepaskan jawatannya sbg pengerusi, sekaligus menamatkan kegembiraan azmin, zahid, hisham yg berpeluk-pelukan di awalnya. 

6. Kini, Azmin & the geng hilang arah. Begitu juga PBBM. kembali menagih Tun kembali semula kpd PBBM. 

7. PAS juga terkedu. Perancangan utk merampas kuasa daripada jalan belakang kecundang. Impian utk melihat pemimpin mereka menjadi menteri hancur lebur. Luluhlah hati walauan-walauan.

8. Group Azmin, PBBM & PAS adalah perancang utama. Kisah mereka ini bakal tercatat dalam sejarah moden Malaysia sebagai "Suatu pengkhianatan-Rampasan kuasa yg Gagal"

9. Atas apa jua alasan mereka ini, rakyat tidak buta dan bodoh utk menilai betapa hancur nya nilai moral golongan-golongan Eksekutif Negara itu yg saban hari bercakap soal etika, kejujuran, kesetian, amanah kepada rakyat. Merekalah contoh tepat pencabulan moral itu bagaimana ia di lakukan. 

10. Demi kuasa, mereka mencaturkan segalanya. Amanah pentadbiran negara di buat seperti seolah-olahnya pentadbiran negara ini seperti sebuah Syarikat. Di agih mengikut bilangan syer! 

11. Kejadian itu menunjukkan negara ini bukan milik mana-mana parti politik. Kuasa pentadbiran negara ini tidak boleh di tuntut oleh sesiapapun. 

12. Dalam sekelip mata hilang segala-galanya dek kerana tamak, gelojoh & pengkhianatan segelintirnya. Hari ini kau bukan lagi seorang menteri, timbalan menteri bukan juga sebagai kerajaan. 

13. Hari ini negara memasuki fasa baru, yg menzahirkan kebijaksanaan Yang Dipertuan Agung (YDPA) di dalam mengendalikan dan menguruskan sifat tamak & gelojoh barisan Eksekutifnya. YDPA menjadi paksi keadilan, kestabilan dan kemanaan negara. Rakyat kini sudah mampu melakar senyuman, fungsi YDPA kini seolah-olahnya pulih sepenuhnya dan tidak lagi menjadi "rubber stamp" yg selama ini dikatakan hanya berperanan menurut kata dan perintah pemain-pemain politik. Tahniah YDPA. Baginda adalah sebenarnya yg telah berjaya merungkai kemelut ini dengan penuh bijaksana. 

DAULAT TUANKU🙏
SEMOGA INSTITUSI RAJA BERLEMBAGAAN AKAN TERUS MENJADI PAKSI RAKYAT & NEGARA

No comments: