10 HARI DARI SEKARANG



Saat ini tiada lagi barisan jemaah menteri di Putrajaya.Yang ada sekarang cuma PM Interim iaitu Tun M.Kenapa Tun M juga yang dipilih oleh YDPA ? Kerana ianya mendapat persetujuan Presiden bagi logo parti yang mempunyai bilangan kerusi terbanyak di Parlimen iaitu Anwar Ibrahim selaku Presiden Parti Keadilan Rakyat.Brapa lama PM Interim ? YDPA bagi masa 10 hari untuk tentukan bilangan MP yang menyokong.

Kenapa Tun M masih dipilih oleh Anwar Ibrahim ? Ini kerana pada asasnya prinsip perjanjian Pakatan Harapan dipegang kuat.Keputusan Majlis Presiden pada Jumaat 21.02.20 sudah tetapkan peralihan kuasa selepas APEC November nanti. Atas dasar itu, Anwar,Kak Wan,Mat Sabu dan LGE pergi jumpa TunM dan tanya apa sebenarnya yang berlaku.

TunM dengan rasa sedih mengaku beliau langsung tidak tahu menahu mengenai agenda khianat utk menukar kepimpinan Putrajaya dengan melibatkan blok pembangkang.

Atas dasar pengakuan ini dan kepercayaan Anwar,KakWan,Mat Sabu dan LGE terhadap TunM, maka semua sepakat memujuk dan mengekalkan TunM sebagai PM.

Siapa dalang dan jalang dalam kerja khianat ini ? Azmin Ali.

Siapa yang menjadi mangsa dan paling rugi ?
Muhyiddin Yassin.

Siapa yang paling melepasss ?
Bakal Menteri Kewangan 2 😆😆😆

Apakah situasi ini akan kekal aman atau sebaliknya ? Sekarang nie harga 222 MP tersangat tinggi.Macam-macam boleh jadi.

Apakah penyelesaian yang terbaik ?

Pilihanraya semula adalah yang terbaik.

Tetapi YDPA masih memberi ruang kepada mereka yang berkenaan untuk membuktikan majoriti masing masing.

Siapa yang tersiksa ? RAKYAT MALAYSIA

sekian...

Saya tambah jika rakyat Malaysia masih buta, andalah rakyat jahat yang layak berpemimpin jahat. Kerana orang baik mana mungkin pilih pemimpin jahat. Pemimpin jadi hebat kerana anda juga! Sendiri mau ingat 😀

No comments: