PAKATAN NASIONAL"YB KHALID SAMAD



"PAKATAN NASIONAL"

- YB KHALID SAMAD

Adalah desas desus yang dah lama diada-adakan di alam siber bagi mengambarkan kerajaan PH tidak stabil. Percubaan nak tubuhkan PAKATAN NASIONAL itu wujud. Tapi Tun M tidak akan melakukannya.

PAKATAN NASIONAL adalah senjata makan tuan. UMPA$ nak pimpinan PH berbalah, akhirnya UMNO yang berpecah dua. Dua situasi PERLU ELAK untuk negara kekal stabil.

Perbalahan Tun-DSAI thn 1998 & Peristiwa rosakkan legasi Tun tahun 2003.Tun tidak akan selesa dalam PN kerana permusuhan parti dalam PN terhadap Tun jauh lebih tebal berbanding dalam PH.
Tun tidak mahu tinggalkan legasi sebagai seorang yang menggagalkan usaha perubahan politik dan disanjung dunia.

Tun mesti jaga imej di peringkat Antarabangsa & Nasional. Enggan dilihat sebagai seorang pemimpin yang khianati amanah diberikan.Amanah sering pesan bahawa kita semua manusia & punya perasaan.

Biar MP PH urus peralihan kuasa dengan baik. Jaga air muka semua. Dulu PA$ sanjung Najib, hari ni tinggalkan Najib, ikut PN, sokong Tun hanya demi kuasa. Bila dilihat ada usaha UMNO nak tarik Tun & PPBM, janganle kita dok tolak, hentam, tuduh Tun mcm-macam. Sepatutnya kita tarik dia.Dalam kabinet, dalam program-peogram, Tun sangat consistent dengan masssage menyerang UMNO BN, Najib, rasuah dll takde sebab kita nak lawan Tun.

DSAI, Kak Wan dah pesan jangan keluarkan kenyataan yang merosakkan hubungan dalam PH sebab itu yang dimahukan oleh PN.PN sengaja keluarkan kenyataan seolah-olah  Tun nak bersama mereka supaya timbul kecurigaan dalam PH. Jangan termakan & buat apa PN mahu.

TIADA pemimpin UTAMA PH yang mengecam Tun mahupun DSAI. Tiada perbalahan, itu menunjukkan kesatuan

 - YB Khalid Samad




No comments: