FAHAMI STRATEGY SEBELUM BERTINDAK..!




MIQDAD ZAKARIA


Iran yang menjadi proxy kepada Russia ada agendanya tersendiri.. Kita dapat lihat dari tindakan yang mereka ambil.. Mereka telah membunuh orang awam sesuka hati secara JELAS..

Dalam masa yang sama mereka menyalurkan bantuan kepada HAMAS untuk berhadapan dengan Yahudi/Zionis di Palestine kononnya atas dasar ISLAM..
Inilah kejayaaan Iran dalam mengalih focus umat islam terhadap isu Asia Barat..

Perlu kita fahami.. Permainan ini sebenarnya adalah satu perancangan licit dari tangan yang berkepentingan dalam menjaga kuasa dan pengaruh..

Mereka membantu HAMAS atas dasar sesama Islam katanya.. Dalam masa yang sama.. Mereka mengebom dan menyembelih umat islam di Syria dan Iraq secara terang-terangan..

Lalu kita sama² bertepuk tangan atas keberanian Iran melawan US kononnya.. Walaunpun adik beradik kita sendiri dibunuh oleh mereka..

Ya Allah... Sempit sungguh akal kamu..!

Di antara kejayaan Iran di Malaysia.. Ulamak² yang dulunya keras mengkritik kekejaman mereka.. Ada yang digelar sebagai "Ustaz Smackdown" dulunya.. Hari ini sudah hilang lidah dalam mengulas kejahatan Iran terhadap saudara kita di sana.. Ini berpunca dari kecelaruan dalam memahami kehendak dan matlamat yang dimainkan oleh Iran agar fahaman yang mereka anuti terjaga dan dapat diperluaskan..

Buktinya.. Mereka sanggup membantu HAMAS untuk membebaskan Al-Quds yang menjadi tanah suci kedua umat islam.. Akan tetapi tanah suci bagi mereka adalah Bumi Karbala'.. Sebab itu kita dapat lihat.. Seorang tentera Iran pun tidak pernah dihantar ke Palestine berbeza tindakan mereka di Syria dan Iraq.. Yang mana tentera mereka sendiri turun dalam misi menghapuskan orang awam di sana.. Sehingga General Perang mereka sendiri pun terbunuh di Iraq bukan di Iran, dan jauh sekali di Palestine..

Oleh yang demikian.. Kita selaku umat islam harus memahami strategy sebelum kita bertindak.. Jangan sesekali kita termakan dan mudah dipermainkan oleh musuh yang saban hari membunuh saudara² kita.. Dalam masa yang sama kita menganggap mereka adalah pejuang sebenar dan berdoa supaya kematian mereka mendapat syahid..

Inilah bodohnya kita..
Sekian..
(gambar sekadar hiasan)

No comments: