PDRM TERUS DIUJI LAGI, DI MANA SIASATAN KES SEMBURIT?




Bukit Aman akan panggil Anwar untuk bantu siasatan kes yang diadu oleh mamat tu.  Pelik ke?  

Bagi aku tak pelik, sbb tu Anwar relaks je.  Memang Anwar mahu kes itu disiasat sbb itu dia lebih dulu buat report polis berbanding mamat yg menfitnahnya.  Bahkan, Anwar susuli  pula dgn surat kpd mamat tu agar bersedia untuk hadapi tindakan saman fitnah.  

Apabila Anwar buat report Polis, sudah tentu Anwar faham bahawa pihak polis terpaksa siasat kes tersebut.  Di dalam siasatan, tentulah kedua2 pihak akan dipanggil untuk diambil keterangan.  Itu proses biasa.  Kalau polis tidak menyiasat dan Anwar pun tidak dipanggil beri keterangan, ertinya satu ketidakadilan telah berlaku.  

Anwar memang patut dipanggil untuk beri keterangan sebab beliau yang membuat aduan bahawa dirinya telah difitnah.  Mamat berserabut ini pun patut dipanggil juga untuk beri keterangan sebab dia mengadu dia telah dicabul di rumah Anwar sewaktu Anwar sibuk berkempen di PD.  Hahaha...

Tak pelikkan?  Apa yang pelik sedikit, mengapa kes semburit Haziq dan pasangannya yang menyerupai Azmin itu hampir setengah tahun masih belum selesai?  Kalau kes Anwar kali ini tanpa video di dalam bilik atau CCTV serta saksi dapat disiasat dengan pantas nanti, tetapi kes semburit yang dibantu dengan video, cctv serta saksi2 yang mudah untuk dicari,  masih gagal diselesaikan, ertinya reformasi terhadap sistem perundangan kita gagal.  

Perkara2 seperti inilah yang menyebabkan rakyat desak Tun M berhenti.  Majlis Presiden PH pun jangan pekakkan telinga atau butakan mata di atas satu persatu Allah tunjukkan apa yang berlaku.  Jangan kerusi empuk itu membuat kelian lena sedangkan musuh kelian tidak pernah lena.  

WFAUZDIN NS

No comments: