*BANJIR BESAR DAN JAM MEWAH...*




Oleh:
Seri Seri Hassan Labok Sal Abd Razak Abd Razak


*BANJIR BESAR DAN JAM MEWAH...*

Rosmah dan keluarga sedih kerana cuti Najib dipendekkan akibat banjir besar Kelantan pada Disember 2014.

Akibatnya Najib terpaksa belikan jam berharga RM 466,000 di Hawaii untuk memujuk Rosmah.

Selepas empat hari berlaku banjir, Najib akhirnya berjaya tamatkan lubang terakhir permainan golf dia dengan Barrack Obama. 

Pada 27 Disember 2014, Najib pulang melalui pesawat komersial dari Honolulu ke Hong Kong dan dari sana dia diangkut dengan pesawat TUDM terus ke Kota Bharu.

Pada 02 Januari 2015, Najib terbang ke Bangkok untuk sambung bercuti sambil berjumpa PM Thailand bagi mengucapkan terima kasih atas bantuan banjir.

Di antara 22 Disember 2014 hingga 02 Januari 2015, pesawat rasmi kerajaan 9M-NAA dikesan terbang ke Honolulu, Indianapolis, New York, London, Dubai dan Bangkok sebelum mendarat di Kuala Lumpur pada 07 Januari 2015.

Begitulah kisah sedih keluarga Najib yang tidak dapat enjoy sakan holiday bersama² Najib di Hawaii, Amerika Syarikat, UK dan Dubai akibat banjir besar yang melanda negeri Kelantan ketika itu.

Rakyat kenalah faham betapa hibanya Datin Rosmah ketika itu dan betapa hadiah jenama jam yang dipilih sendiri oleh Rosmah sebagai hadiah telah dapat mengurangkan kesedihan beliau yang teramat sangat.

Apalah sangat jam berharga setengah juta ITU dan penerbangan keliling dunia Rosmah DAN familinya berbanding bencana banjir itu.

Kan banjir KEMBALI surut beberapa MINGGU selepas itu.

So... Tak de isu lah kan, jam mewah saja pun... 😎

Takdirrrr... Takbirrr... 🤣🤣🤣



No comments: