CADANGAN TEPAT DARIPADA SHAMSUL



Oleh Mohd Sayuti Omar ( MSO )

Langkah Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya Shamsul Iskandar untuk mencadangkan kepada Lembaga Disiplin Keadilan mengambil tindakan tegas dan keras kepada Naib Presiden Zuraida Kamarudin ekoran keterlanjuran dan kurang sopan Ahli Parlimen Ampang Jaya itu yang mengkritik individu tertentu dalam parti itu dianggap biadab dan terkeluar landasan adab, adalah tepat. 

Zuraida bukan saja mengeji Ahlil Parlimen Lembah Pantai Fahmi Fadzil dan Pengerusi MPN Perak tetapi memburukkan Presiden Anwar Ibrahim yang mendedahkan isi perbualan personal beliau dengan presiden PKR itu. 

Cadangan Shamsul itu sewajar diambil perhatian dan dilaksanakan. Dengan membiar Zuraida terus berkokok dan mencerca ia tidak membawa kebaikan kepada parti itu sekaligus juga menunjukkan parti itu mempunyai disiplin yang longgar. 

Dan apabila Zuraida menghilang kewarasan dan hati budi sebagai pemimpin tertinggi ertinya dia juga sedia menerima apa juga tindakan termasuk dipecat. Keadilan perlu menjaga dan menyelamatkan wibawa dari menjaga kedudukan seorang pemimpin seperti Zuraida. Trims. -

No comments: