*45 PENIPUAN DAN FITNAH PAS SEJAK BERKAWAN DENGAN UMNOBN -ISMA-IKSIM*

*LATEST UPDATE BY KKAKK*

*45 PENIPUAN DAN FITNAH PAS SEJAK BERKAWAN DENGAN UMNOBN -ISMA-IKSIM*

*✍🏿 Pencapaian Umno Dan Pas Sebagai Pembangkang.*

1. Fitnah bila PH berkuasa, *Lim Kit Siang Jadi PM*

Sebaliknya PM masih orang Melayu dan beragama Islam malah TPM juga wanita Islam pertama menjawat jawatan kedua tertinggi dalam Persekutuan Malaysia.

2. Fitnah *Jakim Nak Tutup*.

Sebaliknya Jakim makin diperkasa dan ditambah baik peranan serta bidang kuasanya.

3. Fitnah *MARA Hendak Dibuka Kepada Semua Kaum* .

Sebaliknya MARA kekal di bawah entiti Melayu di bawah menteri Melayu (Rina Mohd Harun).

4. Fitnah MRSM Hendak Ditukar Nama.

Sebaliknya kerajaan Kelantan pula guna bahasa penjajah, dulu tanah tinggi Lojing sekarang jadi Lojing Highlands.

5. Fitnah *Tahfiz Nak ditutup* .

Sebaliknya Menteri di JPM (Agama) terus beri bantuan tahunan dan akan ditambah.

6. Fitnah Menteri/PH Sokong/Iktiraf LGBT.

Sebaliknya PH mendekati mereka bagi memberi pendidikan dan dakwah, bukan mengiktiraf mereka.

7. Fitnah Malaysia Nak Jadi Negara Kristian.

Sebaliknya Agong sendiri murka fitnah yang cuba memalukan kerajaan Baginda yang kekal memartabat Islam sebagai agama rasmi Persekutuan. 

8. Fitnah Agong Tidak Setuju Pelantikan Peguam Negara.

Sebaliknya malam mereka buat ‘solat hajat’, Agong dah perkenan pelantikan Tommy Thomas untuk dua tahun.

9. Fitnah PH Nak Hapuskan Kuasa RAJA MELAYU.

Sebaliknya Raja Melayu kekal bersemayam di istana dan kuasa mereka dikekalkan menurut perlembagaan.

10. Fitnah Seorang Walauntit, Dr. Ilyani Dikenakan Tindakan Tatatertib. 

Sebaliknya tiada tindakan dikenakan malah Ilyani sendiri yang mohon bercuti mungkin kerana malu sendiri.

11. Fitnah menteri pakai baju komunis. 

Sebaliknya itu antara pakaian resmi Kementerian Pertahanan. 

12. Fitnah harga tong gas naik. 

Sebaliknya yg naik ialah untuk harga penghantaran gas Petronas ke rumah. 

13. Tuduh Menteri Kewangan buat fitnah. 

Sebaliknya bila ditunjukkan surat permohonan dari Kerajaan Kelantan sendiri tertulis mohon bantuan untuk elakkan kelewatan bayar gaji. Lebai diam. 

14. Tuduh DAP menguasai Kerajaan. 

Hakikatnya jumlah Menteri Melayu ialah 16, Timbalan Menteri Melayu ialah 15. Manakala Menteri bukan Melayu ialah 10 dan Timbalan Menteri Bukan Melayu ialah 8 sahaja. Lebai kencing lagiiihhh. 

15. Tuduh DAP nak hapuskan Islam

Apa yg berlaku Menteri DAP Teo Nie Ching berkata KPM sedang mengkaji pelaksanaan tulisan Jawi dalam peperiksaan PT3 dan SPM. 

16. Lebai tuduh kerajaan nak hapus tahfiz dan sekolah pondok. 

Hakikatnya Menteri AGAMA dah mengumumkan *DASAR PENDIDIKAN TAHFIZ NEGARA*. Diumumkan juga peruntukan *TERUS* ke sekolah tahfiz dan sekolah pondok. 

17. Lebai tuduh peruntukan untuk sekolah Melayu sedikit. 

Hakikatnya peruntukan untuk sekolah Melayu termasuk MRSM, Sekolah asrama penuh, sekolah agama, SABK jauh 4~5 kali ganda lebih banyak dari sekolah lain. 

18. Lebai tuduh kereta mewah 1.5 cc pun dapat subsidi petrol 

Hakikatnya LGE kata kereta mewah bawah 1.5cc *JANGAN MIMPI NAK DAPAT SUBSIDI PETROL*

19. Lebai tuduh Melayu dan bumiputera diabaikan. 

Hakikatnya belanjawan meluluskan berbilion untuk Melayu dan bumiputera. 2 billion untuk pinjaman dan biasiswa pelajaran BUMIPUTERA SAHAJA. 

20. Isu DAP... ini kejahilan memahami tahaluf siyasi/ political coalition/persefahaman parti politik..... Dulu dalam BN ramai juga menteri Non Malay.... Waktu itu UMNO-PAS-ISMA-IKSIM tak kecoh pun...

21. Isu mara /tanah Melayu dan segala bagai... Kerajaan lalu dah merosakkan dengan kehilangan terlalu banyak tanah rizab Melayu dan ketirisan duit dalam Mara... Melayu sendiri merosakkan Melayu...

22. Projek Cina yg hutang jauh lebih besar dari jumlah projek sebenar yang akan membawa negara ke lembah hutang yg teruk .

23. Pelabur yg keluar ialah pelabur yg terlibat dgn Kerajaan  Umno BN Najib sahaja. Sekarang pelabur kerajaan baru/Tun Mahathir pula yg mula masuk. Bukan isu besar pun. 

24. Hutang negara memang 1 Trillion... Tanpa khilaf... Terlalu banyak penerangan yg telah dibuat oleh pimpinan kerajaan. Hanya penyokong UMNO-PAS-ISMA-IKSIM yg degil tidak mahu memahami dan menerima hakikat.

25. Isu GST... GST kutip 44B....SST kutip 20B....maknanya rakyat dapat berjimat 24B.... Susah sangat ka nak faham yg mana lebih baik untuk rakyat??? ...

26. Nak pergi haji kena simpan duit sendiri la bukan tunggu bantuan kerajaan. Siapa kata kuota haji turun. Ini penipuan disiang hari oleh UMNO-PAS-ISMA-IKSIM .

27. *SEKARANG LEBAI NAK MENIPU ISU ICERD PULAK* Kekeke.....Akhirnya Kerajaan dan Kabinet sudah buat keputusan menolak ICERD. 

28. *LEBAI fitnah gambar 2 orang budak penunggang motosikal dibelasah di depan kuil Seafield* ...... Hakikatnya gambar adalah kemalangan motosikal di Kulai Johor

29. *LEBAI FITNAH TUDUH Tun Mahathir mengatakan angel/malaikat pun buat silap*......hakikatnya yg dimaksudkan oleh Tun bukan malaikat tapi merujuk kepada orang baik2. 

30. *LEBAI fitnah hina cerca tuduh Mujahid usung keranda kafir harbi*....hakikatnya itu adalah gambar lama Mujahid mengusung keranda ahli DHPP dari PAS yg meninggal suatu waktu dulu

31. *LEBAI fitnah Tabung Haji diletakkan dibawah MOF/LIM GUAN ENG, maka habislah Tabung Haji akan dikawal oleh Cina DAP dan banyak anak syarikat Tabung Haji akan dijual kepada Cina*......Hakikatnya pembohongan merapu lagi merepek ni amat memualkan. Di luar sana, Keseluruhan bank dalam negara ini pun diletakkan dibawah *KAWAL SELIA* Bank Negara. 

32. *LEBAI fitnah DAP akan ubah silibus pelajaran Sejarah*..... Hakikatnya semakan silibus itu sudah bermula sejak 2017...amat mustahil menteri masuk campur dan meletakkan orang DAP pula di dalam jawatankuasa panel pakar tersebut. 

33. *LEBAI fitnah 4 orang DAP dimasukkan oleh Lim Guan Eng sebagai AHLI LEMBAGA PENGARAH BANK ISLAM*...... Hakikatnya bila disiasat berita ini *ADALAH JELAS* termasuk dalam siri pembohongan dan fitnah UMNO-PAS-ISMA-IKSIM. 

34. FITNAH kerajaan beri bantuan banyak kepada sekolah Cina.. Hakikatnya bantuan untuk Cina/Non muslim tak sampai pun 20 %

35. Fitnah Mat Sabu naik helikopter ke PRK Cameron Highland. Hakikatnya itu gambar lama sebelum PRK

36. Fitnah kononnya Mufti Perlis kata duit pencen HARAM. Hakikatnya pembohongan UMNO-PAS-ISMA-IKSIM 

37. Fitnah kononnya Teresa Kok tak setuju Islam jadi agama persekutuan. Gambar edit di viral oleh UMNO-PAS-ISMA-IKSIM 

38. Fitnah ada nya lantikan pimpinan dari kaum Cina dan India ke *MARA*... Hakikatnya telah dinafikan oleh Menteri Rina Harun. 

39. Fitnah Menteri akan pasang smoke detector dalam tandas disebabkan ramai merokok dalam tandas.... Hakikatnya itu semua baru peringkat cadangan kerana melibatkan kos yg besar jika dilaksanakan diseluruh tandas dalam negara ini. 

40. Video rakaman seorang yg menghukum menteri atas 1 kes wanita yg dihukum merokok.... Hakikatnya kes perempuan itu berlaku pada tahun 2017 yakni zaman kerajaan Umno BN Najib yg mana Pas waktu itu *MASIH BERCUMBU RAYUAN DENGAN UMNO DALAM GELAP*

41. Fitnah kononnya 2 pimpinan/ADUN PKR Pahang ~ seorang Melayu dan seorang CINA... bergaduh dan bertumbuk.... Hakikatnya FITNAH... Mereka berdua sudah buat laporan polis atas FITNAH dan PEMBOHONGAN berita pembangkang yg amat jahat yg jauh dari panduan Agama. 

42. Seorang pengundi PAS di Cameron yg VIRALKAN video ucapan nya selepas mengundi BN menuduh PH di belakang nya adalah Yahudi/Israel..... Hakikatnya fitnah dan pembohongan... Kita nak tanya... Adakah Nik Abduh yg mengaku punya ramai kawan CIA maka bermakna pimpinan Pas dan PAS sudah termasuk perangkap Amerika/Yahudi/Zionis/Israel??? 

43. Fitnah Najib yg kemudian di sebarkan Umno-PAS kononnya *KADAR MAKANAN DI SEKOLAH ASRAMA DIKURANGKAN*.... Hakikatnya berita Najib itu adalah penipuan bersiri Umno-PAS yg telah dinafikan dengan kerasnya oleh Menteri Pendidikan. 

44. Fitnah kononnya 6 MP Umno akan masuk balik BN, 8 MP PH dan Azmin bawa 20 orang lagi..... Untuk tumbang kan kerajaan PH.... Hakikatnya inilah *KHAYALAN BERSIRI* UMNO-PAS-ISMA-IKSIM untuk menjalankan perang saraf... Di kalangan MP PH.. Semua kuat dan bersemangat mempertahankan kerajaan PH dan terus bekerja di kuat di posisi masing2x.... 

45. Fitnah kononnya kerajaan PH memulakan skim pinjaman Cina PKS oleh BSN...... Hakikatnya skim ini sudah bermula sejak tahun 2015 lagi iaitu di waktu *Umno-PAS masih berkasih mesra bercengkarama dalam gelap*

Selebihnya, tanya laa walaun dan macai...

*Maka, pencapaian Umno dan Pas ialah 100% dalam membawa FITNAH dan ADU DOMBA.*

*Gred A++ 👍👍👍*

*Nota: Selamat pengantin baru Umno-PAS~Gabungan Nasional~GANAS*

*SEBARKAN*

*KKAKK*

No comments: