AYUH TURUN KE IDCC SHAH ALAM.....ESOK 24 NOV 2019


Ahad 24 Nov 2019
10 pagi.

1. Ada orang mempersoalkan kewibawaan Anwar Ibrahim dalam pentadbiran dan pengurusan ekonomi dan kewangan.

2. Ada tidak tahu yang Anwar Ibrahim pernah menjadi kan Malaysia digelar ' Harimau Asia ' ketika menjadi Menteri Kewangan.

3. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah menteri kewangan pertama Malaysia yang mengurus ekonomi dan kewangan dengan mendapat untung atau Surplus budget selama 8 tahun berturut-turut.

4. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan yang telah menulis surat kepada Bank Dunia untuk menghentikan pinjaman kepada Malaysia kerana Malaysia sudah mampu berdikari.

5. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang membayar hutang luar sebanyak RM10 Bilion setiap tahun.

6. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah Menteri kewangan Malaysia yang meletakkan hutang luar Malaysia ke paras yang paling rendah ia itu RM9.9 Bilion.

7. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan Malaysia pertama yang terbaik di dunia dan Asia pada tahun 1993 dan
 1996.

8. Adaa tak tahu ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan pertumbuhan ekonomi Malaysia berkembang pada tahap 7-11% selama 8 tahun berturut-turut.

9. Ada tak tahu ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan,Anwar pernah dianugerahkan gelaran ' The Asian Of the Year ' pada tahun 1998.

10. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama sebagai ' Pakar Perunding Kewangan ' yang diakui oleh Bank Dunia pada tahun 2008.

11. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama sebagai ' Pakar Ekonomi & Kewangan ' yang diakui oleh Bank Kesatuan Eropah ( EU ) pada tahun 2014.

12. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang pernah diambil oleh kerajaan Turki sebagai penasihat Ekonomi dan Kewangan.

13. Ada tak tahu Anwar Ibrahim adalah pemimpin politik Malaysia pertama yang terpelajar dan berpendidikan,yang dimaksudkan terpelajar dan berpendidikan disini adalah AHLI AKADEMIK yang terlibat secara langsung dengan pentadbiran University sebagai ' Ahli Pertubuhan Intelek atau ahli pertubuhan Ilmiah ' atau Fellow.

14. Anwar Ibrahim adalah ahli Kehormat pertubuhan Intelek/Ilmiah atau Fellow di Georgetown University Washington DC Amerika Syarikat.

15. Anwar Ibrahim adalah Ahli Pertubuhan Intelek/Ilmiah atau Fellow di John Hopkins University Amerika Syarikat.

16. Anwar Ibrahim adalah Ahli Pertubuhan Intelek/Ilmiah atau Fellow University Of Oxford London,England.

17. Anwar Ibrahim adalah Profesor Undangan ( Visiting Profesor ) di Harvard University Amerika Syarikat.

18. Anwar Ibrahim adalah seorang DEMOKRAT yang mempraktikkan POLITIK NILAI dan mengamalkan POLITIK BERSIH mengajak rakyat Malaysia berubah dari POLITIK KOTOR yang diamalkan kerajaan dahulu kepada POLITIK BERSIH atau politik baru.

Memperkasa Reformasi Memaknai Demokrasi

#ANWARPM8

No comments: