BMF : ANTARA BAJA KELUARAN NAFAS DAN MINYAK SAJI KELUARAN FELDA..



Masjid rusila...


Tadi AKU baca hampir semua portal PAS.. FB Pemimpin PAS meletakkan TAJUK Skandal 1.4 Billion NAFAS, Begitulah jahil DAN jahatnya PAS, Wajarlah mereka ini digambarkan sebagai BMF (BARUAN MCA FIRST)..

Kalau Wee Ka siong Bangkitkan tender NAFAS tu dia tak Bodoh, Sebab dia CUBA bangkitkan sentimen kelompok Kapitalis CINA..Sokong Kilang2 Cina yang boleh berikan Harga yg lebih murah, Tapi ADA Pemimpin PAS seperti Tuan Ibrahim, MP Pendang jadi Alat Wee Ka Siong.. Kononnya nak JADI hero Ummat Islam.. akhirnya Jadi Alat dan barua MCA..

Kalau MP PAS nak berpolitik, Study Lah DDULU.. Kalau IQ tu terlalu rendah, mari aku fahamkan dalam bahasa yang MUDAH, Baja keluaran NAFAS tu Ibarat Minyak MASAK Saji Keluaran FELDA.. Jika dalam FELDA itu ada kepentingan beratus ribu feneroka FELDA.. Begitu JUGA Nafas ADA Kepentingan 900 ribu Peladang, Boleh KATA 99%nya adalah MELAYU dan Bumiputera..

Kalau Diibaratkan BAJA itu seperti MINYAK Masak Saji, Salah ker KALAU Kerajaan BELI PADA harga minyak SAJI dengan Harga YANG LEBIH tinggi berbanding Minyak BURUH keluaran TAUKE Cina ? Tujuan Kerajaan ITU BAGI melindungan beratus ribu Peneroka..  Begitulah DALAM isu Baja.. MANA Pergi Hilangnya slogan BMF ( Buy Muslim First) PAS ?

MEMANG Betul, PADA Awalnya Menteri Pertanian nyatakan DALAM Parlimen.. Dia AKAN Buat Tender Terbuka.. Tapi BILA mendapat maklum BALAS dalam parlimen termasuk kenyataan AHLI Parlimen SUNGAI PETANI, Johari Abdul DARI PKR.. Kalau NAFAS tidak diberikan Tender SEPERTI Kebiasaan, Bukan HANYA NAFAS, Puluhan RIBU Pekerja, Industri hiliran, Logistik hatta Peladang YANG ada SAHAM di dalamnya Mengalami Kerugian.. Ramai orang MELAYU Kehilangan KERJA..

Bila DAPAT maklum BALAS dari semua AHLI Parlimen, NAFAS.. Adalah perlu NAFAS TERUS diberi Kontrak sebelum MEREKA mampu KELUAR DARI Kebergantungan KEPADA Kerajaan.. SEBAB Tender TERUS ini TELAH dilaksanakan berpuluh tahun.. Apakah TUAN Ibrahim Begitu Jahil ? PAS begitu JAHAT ?

Bagi AKU Pertimbangan Menteri Pertanian ITU Betul.. Ia bagi mengelakkan Mudharat YANG lebih BESAR kepada Agensi seperti Peladang, Pekerja Bumiputera.. hatta Hasil Zakat YANG mungkin HILANG dari keuntungan NAFAS.. Jadi antara Tender Terbuka YANG kita akui baik, DAN kepentingan umum menepati Kaedah Fiqh..

 ﺩﺭﺀ ﺍﻟﻤﻔﺎﺳﺪ ﻣﻘﺪﻡ ﻋﻠﻰ ﺟﻠﺐ ﺍﻟﻤﺼﺎﻟﺢ

(Menolak mafsadah (kerosakan) didahulukan daripada mengambil kemaslahatan) ...

Dalam Muamalah, Imam Syafi’ di dalam kitabnya al-Umm, diantaranya menyebut satu kaedah kesan BAGI kelompok besar seperti NAFAS..itu akan memberikan kesan YANG kecil..

ﺍﻷﻋﻈﻢ ﺍﺫﺍ ﺳﻘﻂ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺳﻘﻂ ﻣﺎ ﻫﻮ ﺃﺻﻐﺮ ﻣﻨﻪ

(apabila yang BESAR gugur, YANG kecilpun gugur)

Bagi PAS... Biar lah JADI Jahil(bodoh).. JANGAN leh terlalu JAHAT sampai USAHA menyelamatkan agensi dan GLC Bumiputera dipolitikkan.. Inilah WATAK Melayu dulu YANG jadi BARUA Komunis dan Jepun , DEMI Politik..DEMI kuasa sanggup Khianat ORANG ISLAM.. Inilah wajah sebenar Khawarij.. JADI alat MCA.. seperti ISIS dan Al Qaeda JADI alat US DAN Israel..

Keputusan kerajaan INI tak LAYAK dipanggil Skandal.. yang Skandal tu Duit Tabung Amanah Pencen(KWAP) RM 2 Billion yang Najib BAGI kepada CINA Gemuk Jho Low.. Ini YANG Tuan Ibrahim dan dan PAS puas HATI dulu..

Jauhilah Kelompok Asahbiyah Kahwarij seperti PAS dan MCA...

No comments: