KENA MAKAN DAN BAGAI LAGI


 Apa kena mengena 𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻𝗮𝗻 𝗿𝘂𝗺𝗮𝗵 dengan ekonomi sampai masuk dalam belanjawan?



Ada kena-mengena sebenarnya. Dia ingat banduan dalam penjara tu 𝘁𝗮𝗸 𝗺𝗮𝗸𝗮𝗻? Tak kena caj 𝗲𝗹𝗲𝗸𝘁𝗿𝗶𝗸? 𝗔𝗶𝗿? Tentulah ada.  Dah tu? 𝗦𝗶𝗮𝗽𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗮𝗻𝗴𝗴𝘂𝗻𝗴?


𝗗𝘂𝗶𝘁 𝗽𝗲𝗺𝗯𝗮𝘆𝗮𝗿 𝗰𝘂𝗸𝗮𝗶 𝗹𝗮!


Tahanan di rumah ada banyak kelebihannya. Selain dari selesaikan masalah kesesakan penjara, ia juga mampu 𝗷𝗶𝗺𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻.


Duit yang buat tanggung banduan tu dah boleh diguna untuk bina sekolah, bina hospital dan pelbagai faedah lain untuk rakyat. Kan lebih baik begitu?


Hassan ni dah terlalu 𝗽𝗿𝗲𝗷𝘂𝗱𝗶𝘀 terhadap kerajaan. Dah asyik 𝗽𝗮𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴 𝗻𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗳. Sampai terlihat bodoh sebab tak mampu berfikiran rasional lagi 


Ikutkan Hassan ni dah 𝘁𝗮𝗸 𝗹𝗮𝘆𝗮𝗸 𝗱𝘂𝗱𝘂𝗸 𝗱𝗶 𝗯𝗮𝗿𝗶𝘀𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻. Kritik itu biasa. Tapi kalau berpandangan negatif, itu luar biasa. Itu sifat pembangkang.


Jangan ingat bila sebut tahanan di rumah je, dibuat untuk Najib. Habis tu, sebab tak nak Najib kena tahan di rumah, orang lain semua pun tak boleh? Kerajaan tak boleh berjimat?


Dah tua tu patutnya matang la sikit. Jangan rendahkan taraf siri sama macam Fadhli Shaari, Wan Fayhsal dan  lebai lain yang kita tahu wayar 𝘴𝘩𝘰𝘳𝘵. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.