HABIS IDEA NAK HENTAM ANWAR

 


Ada la beberapa 𝗰𝗵𝗮𝗶𝗯𝘂𝗻𝗴𝗲/𝘄𝗮𝗹𝗮𝘁𝗼𝗸/𝘄𝗮𝗹𝗮𝗷𝗶𝗯 yang siarkan gambar lama DS Anwar bersama pemimpin pemimpin yang 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗱𝗮𝗸𝘄𝗮 sekarang ni. Motifnya mungkin tunjuk DS Anwar pernah baik dengan mereka.


Tapi itu sebenarnya menunjukkan mereka tu dah tiada idea nak 𝘁𝗿𝗼𝗹𝗹 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 apa lagi. Sebab Madani ni jelas 𝗮𝗺𝗮𝗻𝗮𝗵, 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵 dan 𝗰𝗲𝗸𝗮𝗽. Nak reka fitnah pun tak menjadi. Banyak fitnah mereka yang 𝗺𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶.


Memang DS Anwar pernah baik dengan 𝗗𝗮𝗶𝗺, dengan 𝗠𝗮𝗵𝗮𝘁𝗵𝗶𝗿 bahkan dengan 𝗛𝗮𝗱𝗶 𝗔𝘄𝗮𝗻𝗴 juga. Apa yang salahnya? Itu bukti bahawa DS Anwar adalah seorang yang 𝗱𝗶𝘀𝗲𝗻𝗮𝗻𝗴𝗶 oleh semua pihak. Mudah berkawan.


Tapi sekarang bermusuh?


Bukan DS Anwar yang bermusuh dengan mereka tapi 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵𝗶 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿. Kenapa? Banyak sebab. Antaranya macam Mahathir dan Daim yang risau takut dipenjara kerana banyak menyeleweng duit rakyat sedangkan 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿 𝗯𝗲𝗻𝗰𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘆𝗲𝗹𝗲𝘄𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻.


Ada yang cemburu dengan kejayaan dan pengaruh DS Anwar di dalam mahu pun luar negara. Bayangkan DS Anwar tu tak pakai jubah serban, bukan lulusan agama tapi kedudukan DSAI dalam senarai 𝗠𝘂𝘀𝗹𝗶𝗺 𝗣𝗮𝗹𝗶𝗻𝗴 𝗕𝗲𝗿𝗽𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿𝘂𝗵 𝗗𝘂𝗻𝗶𝗮 lebih tinggi daripada dia.


Kalau tengok mereka ni yang selalu bertukar pendirian dalam politik. Sampaikan ada tu sanggup 𝗯𝗲𝗿𝗸𝗮𝘄𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝘂𝘁𝘂 demi nak lawan DS Anwar. Sedangkan DS Anwar 𝙧𝙚𝙡𝙖𝙭-𝙧𝙚𝙡𝙖𝙭 je jalani hidup. Boleh nampak?


𝗪𝗮𝗹𝗮𝗻𝗴𝗼𝗻𝗴 tak sedar, kalau mereka main isu macam ni, sebenarnya mereka pamerkan integriti DS Anwar. Beliau tak kira kawan atau lawan. Mentor atau mentee. 𝗞𝗮𝘂 𝗰𝘂𝗿𝗶 𝗱𝘂𝗶𝘁 𝗿𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁 𝗺𝗮𝗸𝗮 𝗸𝗮𝘂 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗮𝗸𝗶𝗯𝗮𝘁.


Bukan macam seorang 𝗽𝗮𝗸 𝘁𝘂𝗮 tu. Sengaja nak rapat dengan 𝗽𝗲𝗻𝘆𝗮𝗸𝗮𝘂. Siap buat macam-macam alasan nak 𝘀𝘂𝗰𝗶𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘆𝗮𝗸𝗮𝘂. Bila orang kata penyakau tu bagi dia duit, tak mengaku pulak. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.