SAFT BATU TIGA .RINA HARUS YANG TERUS DIPERTIKAI KELULUSAN BELIAU

 SAFT BATU TIGA 





Ketua Wanita PN akan bertanding di Batu Tiga PRN ini. Melawan Calon Perpaduan, Danial Al Rashid. 


Saya cuba lah nak cari CV Bekas Menteri kita ni. Dalam FB dia tak upload. Rupanya hanya diedar kepada pengundi di Batu Tiga. Di bawah ini yang disampaikan pada saya. 


Banyak betul kesangsian yang timbul. 


1. Macam mana dia buat Diploma UiTM dia serentak dan sama tahun dengan Ijazah di US? Hebat tu! 

2. Setelah disemak juga, Universiti Northwood ni universiti private juga. Bukan Public University. Saya cuba cari dalam MQA untuk akreditasi. 

3. Selalunya tempoh Ijazah di USA 4 tahun. Yang ni 2-3 tahun saja. Boleh kah?


Benda ni bukan perkara baru. Dulu tahun 2019 lagi orang dah bangkitkan. Tapi beliau jawab beliau tak kisah pun orang nak mengata. Dia nak fokus khidmat dia kepada rakyat saja. 


**************************


Rina Harun antara yang kekal jadi Menteri post PRU14. Dilantik oleh 3 PM berturut2: PM7-PM9. 


Tapi persoalannya, apa yang telah dibuat? Selain isu sebutan “doubt” ketika Mesyuarat di PBB dan episod dia cuci najis unggas, benda lain saya tak ingat. 


Dia pindah dari Titiwangsa ke Sepang. Kalah masa PRU15. Walaupun caretaker Minister ketika itu. La ni dia nak berentap di Batu Tiga. 


Pada saya, dia dah masuk golongan politikus dinosaur. Harus pupus. Tiada signifikan lagi dalam dunia politik negara. Boleh bagi peluang orang lain pula. 


Lawannya, Saudara Danial melalui CV nampak mantap dan berkaliber. Ada pengalaman sebagai ahli Majlis dan masih muda. 


Dan kita pun tahu kita perlukan lebih ramai Pemimpin Hang Nadim dalam negara. Boleh jadikan dia GIANT KILLER, bekas Menteri pula. 


Kalau saya jadi pengundi Batu Tiga, beliaulah pilihan saya. Kita harus pupuskan pemimpin dinosaur bila kena masanya. 


Salam hormat,

Liyana Marzuki



No comments: