BERSAMA WARGA DELL TECHNOLOGIES






Usai bersama anak-anak di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang saya terus ke sesi dialog dan minum petang bersama warga Dell Technologies.

Saya punyai banyak kenangan manis dengan pengasas Dell yang memperkenalkan saya kepada dunia teknologi terutamanya komputer peribadi.

Saya juga hargai usaha Dell Technologies yang membantu merancakkan ekonomi negara dengan menggaji lebih tujuh ribu pekerja di seluruh Malaysia. 

Saya berharap usaha mereka ini tidak terhenti di sini sebaliknya terus menggembangkan pelaburan di negara kita.

Dalam sesi dialog ini saya turut ditanya berkenaan perancangan kerajaan untuk menstabilkan nilai ringgit berbanding mata wang asing terutama dolar Amerika.

Saya jelaskan isu ini amat kompleks kerana ia ada hubungan dengan kesan tindakan ekonomi yang diambil oleh Amerika Syarikat yang di luar kawalan Malaysia. 

Bagi mengurangkan impak terkait isu ini, saya nyatakan bahawa sebarang urus niaga perlu dilakukan dengan menggunakan mata wang negara masing-masing.

#MalaysiaMADANI



No comments: