KUAT SANGAT BERKOKOK- TAPI ADA DENGAR BERITA JERUNG BESAR NAK KENA CEKUP SPRM.

 





Masa Amerika serang Iraq dulu, propaganda yang disebarkan adalah nak selamatkan Iraq dari rejim Saddam Hussein. Ada rakyat Iraq yang percaya dan bantu Amerika tapi lihat apa yang berlaku.


Iraq bukan selamat daripada rejim Saddam bahkan dijajah pula oleh rejim Amerika. Dah begitu, minyak mereka juga dikawal oleh Amerika. Sudahnya Iraq hanya tinggal kenangan.


Musuh, kalau dia cakap nak tolong, itu maknanya ada niat jahat yang tersembunyi. Takkan dia ikhlas. Pasti dalam hatinya ada dendam.


Macam Annuar Musa ni. Masa dalam UMNO lagi dia dah khianat parti bila letakkan kesetiaan kepada presiden parti lawan. Sekarang ni dia bercakap soal nak pulihkan UMNO. Nak percaya?


Tentu dia ada niat lain. Dengan dendam kesumat, tak mustahil dia hanya ingin melihat kemusnahan UMNO. Atau paling tidak, dia berniat untuk 'jajah' UMNO demi kepentingan sendiri.


Bodohlah kalau ada ahli UMNO yang nak percaya. Takkanlah orang yang pernah nak haramkan UMNO macam Mahiaddin dan Mahathir tu akan menolong untuk pulihkan UMNO. Mustahil.


Propaganda Annuar Musa ni cuma untuk perangkap ahli UMNO. Bila UMNO tunduk kepada mereka, nanti mereka akan sambung semula agenda tergantung untuk haramkan UMNO dahulu.


UMNO boleh pulih hanya jika UMNO mampu meraih kepercayaan rakyat semula. Bagaimana? Dengan menjadi sebahagian daripada kerajaan yang punyai tatakelola yang baik dan berintegriti.


Hari ini, di bawah kepimpinan DS Anwar Ibrahim, kerajaan ini mula mendapat kepercayaan tak hanya rakyat tempatan, bahkan pelabur luar negara.


Sebagai sebahagian daripada kerajaan ini, UMNO akan mendapat tempiasnya. Andainya UMNO terus bersama kerajaan dan kejayaan terus ditempa, maka UMNO akan kembali gah seperti dahulu.


Tapi kalau UMNO pilih untuk bersama pengkhianat, pastinya UMNO akan dibuli dan penghujungnya, tak ada ruang untuk UMNO bernafas. Akhirnya hanya nisan yang tinggal untuk UMNO.


Bersatu perlukan ahli seperti ahli UMNO untuk terus relevan. Sudah pasti jika Bersatu mengukuh, maka ia akan ambil tapak UMNO. Dan akhirnya UMNO akan runtuh dan menjadi debu.


Manakala Keadilan, Amanah dan DAP punyai target ahli yang berbeza. Jika Keadilan, Amanah dan DAP mengukuh, maka UMNO juga akan turut mengukuh. UMNO akan kekal relevan.


Ahli UMNO usah termakan dengan bisikan syaitan yang sebegini. Satu-satunya cara untuk selamatkan UMNO adalah dengan menguburkan Bersatu dan PAS terus daripada persada politik Malaysia. Guane boh?


 

Raja Gelap 


.



No comments: