𝗔𝗠𝗕𝗔𝗟𝗔𝗧: 𝗕𝗮𝗴𝗮𝗶𝗺𝗮𝗻𝗮 𝗖𝗵𝗲𝗴𝘂 𝗕𝗮𝗿𝗱 𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗣𝗲𝗻𝗴𝗸𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗖𝗵𝗲𝗽𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗬𝗕 𝗩𝗶𝗿𝗮𝗹?

 𝗔𝗠𝗕𝗔𝗟𝗔𝗧: 𝗕𝗮𝗴𝗮𝗶𝗺𝗮𝗻𝗮 𝗖𝗵𝗲𝗴𝘂 𝗕𝗮𝗿𝗱 𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗣𝗲𝗻𝗴𝗸𝗮𝗹𝗮𝗻 𝗖𝗵𝗲𝗽𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗬𝗕 𝗩𝗶𝗿𝗮𝗹?


Ikuti video penjelasan Iswardy Morni termasuk pengakuan TSMY akan penjelasan PMX.


Termasuk juga fakta2 yg menunjukkan Chegu Bard, seperti biasa, hanya bohong dan kelentong. Lama saya kata dia ni cikgu yg suka buat kerja bodoh dan kaki drama. 10 dia kata, 13 bohong.


Bukan saja dia ni bodoh tetapi YB Viral dan geng2 SEDAR pun sama bodoh hingga kena panggil balai. 


Jgn perasan terer sbb aku yg ikuti lama ikuti isu2 foreign affair dan berkawan dgn bekas2 Menteri pun tak tahu tak blh commit pendirian dgn hanya analisa mudah.


𝗪𝗔𝗥𝗜𝗦𝗔𝗡


Ini pula spin politik yg dimulakan TSMY yg blur hal foreign affair. Mungkin idea dtg dari Hamzah. Warisan pun sambut utk burukkan Hajiji. Sabahkini2 berikut:


[VIDEO] Isu Ambalat : Kerajaan Perpaduan dah jawab, YB Warisan sengaja burukkan PM Anwar, KM Hajiji untuk hasut rakyat


Warisan mengaku sokong Kerajaan Perpaduan tetapi sengaja menyerang PMX dan Ketua Menteri. Isu Ambalat PMX dan KLN dah jawab jun lalu kini dibangkitkan kembali. Apa tujuan? sengaja burukkan PMX dan KM Hajiji kononnya gadai Ambalat. Triti Persempadanan Laut Wilayah Di Kawasan Paling Selatan Selat Melaka & Triti Persempadanan Laut Wilayah (Separa) Di Laut Sulawesi tidak melibatkan Ambalat atau Blok ND6 dan ND7!

 https://sabahkini2.org/en/news/5621/video-isu-ambalat-kerajaan-perpaduan-dah-jawab-yb-warisan-sengaja-burukkan-pm-anwar-km-hajiji-untuk-hasut-rakyat/view


YB yg timbulkan isu di DUN Sabah pun sudah minta maaf.


𝗣𝗘𝗡𝗝𝗔𝗪𝗔𝗧 𝗔𝗪𝗔𝗠 𝗖𝗨𝗔𝗜


Bagi yg perasan terer psl isu Ambalat dan foreign affairs, dengar ground. Mereka di pendalaman dan sempadan tak kisah pun. Sesama mereka yg lain2 warganegara pun aman bahagia. Isu panas psl politik.


Ambalat ini tempat yg ada rumah tu living room di Msia dan dapur serta bilik air di Indonesia. Kabanya jatuh ke Indon sebab tuan rumah mati dan Indon yg lebih ramai duduki tanah dan blh claim sebagai Indonesia. Orang Msia ramai nelayan dan lebih di pantai.


Sahabat baik saya di Sabah dah lama ceritakan tentang seorang tua yg duduk sorang2 di sempadan/hutan Sabah Salong sorang2 utk kibarkan bendera Msia dari kawasan itu diambilalih penduduk Indonesia.


Ada penjawat awam kisah? Ada yg fikir hal2 ini? Ada yg peduli utk pecahkan birokrasi utk bantu penduduk2 ini supaya boleh kekalkan kedaulatan?


Dlm isu Ambalat, nak tanya JUPEM dah ukur betul sempadan dan dapat bearing yg sebenar ker belum? Dah usaha utk dapatkan dokumen2 di London?


Betul ker Petronas dah teroka dan ada minyak? Asal isu sempadan tiba2 ada minyak trillion. YB Viral yg konon pandai pun ikut2 naratif bodoh Chegu Bard bodoh..



No comments: