MUNGKIN SEBAB DAPAT BONUS KOT....

 



Ini apa kes pulak ni? Pengarah Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu nak buat majlis makan malam dan wajibkan staff untuk join. Masalahnya kena bayar. Kalau free tak apalah lagi.

Kena bayar sampai RM80. Mungkin bagi pengarah RM80 tu tak ada apa. Celah gigi. Tapi bagi staff bawahan, jumlah itu besar nilainya. Tambah lagi di waktu ini, ketika ekonomi belum pulih sepenuhnya.

Itu belum kira temanya lagi. Pengantin Popular. Kalau yang tak ada pakaian macam tema, terpaksa pula beli. Dan kalau baca, nampaknya diwajibkan pula untuk Gred U19 - U44. Sangat membebankan.

Sedang Perdana Menteri kita sibuk aturkan langkah penjimatan, ada lagi pegawai kerajaan yang masih terikut perangai lama. Niatnya kalau untuk rapatkan hubungan dengan staff tu memang bajk. Tapi cara tak kena.

Diharap Menteri Kesihatan YB Dr. Zaliha Mustafa dapat berikan perhatian. Tolong nasihatkan pihak hospital. Majlis doa selamat pun sudah memadai. Tak perlu majlis grand. Cubalah faham keadaan staff bawahan. Guane boh?

Raja Gelap

No comments: