ADUH MALAYSIA - ALTIMET-Lagu baru hentam penyamun sakau duit rakyat menuju PRU 15



Rapat Mega KEADILAN 2022 malam tadi memperkenalkan satu lagu tema baharu yang perlu dinyanyikan rakyat prihatin sepanjang kempen menuju Pilihan Raya Umum (PRU) ke 15.


Lagu berkenaan dilancarkan oleh Ketua Cabang KEADILAN Ampang, Syed Ahmad Syed Abd Rahman atau lebih dikenali sebagai Altimet dalam dunia hiburan tanah air.


Dalam ucapannya Syed Ahmad berkata, beliau tidak lagi menyanyi sejak 3 tahun lalu dan tidak akan memenuhi hasrat anggota parti untuk menyanyi pada rapat mega berkenaan. Sebagai kompromi katanya, beliau melancarkan lagu berkenaan dan dinyanyikan bersama hadirin.


"Saya diminta buat sesuatu istimewa malam ini. Ada orang minta saya nyanyi tetapi dah tiga tahun saya tak nyanyi.


"Jadi ada beberapa ahli parti dia cuba beli saya dengan gula gula untuk menyanyi. Tetapi dia tak tahu saya macam anak Selangor, tak boleh dibeli dengan gula gula. Saya macam presiden tak jual prinsip. Teguh. Saya macam Timbalan Presiden, benar tetap benar.


"Tetapi saya menawarkan satu kompromi. Sebagai kompromi kita dengar lagu baru, lagu penyamun.


"Inspirasinya saya ambil dari Timbalan Presiden kita, Ayuh Malaysia. Saya tukar. 'Y' itu saya tukar jadi 'D'. Jadi sama sama kita layan lagu ini. Berjudul Aduh Malaysia," katanya.


No comments: