KENYATAAN MEDIA BERSAMA CALON PKR PRN SABAH 2020


Image may contain: one or more people, text that says "이즈 CALON PKR PRN SABAH 2020 #SemuanyaUntukSabah PETO GALIM N18INANAM MUSTAPHA SAKMUD N9 TEMPASUK SAZALYE DONOL 5MATUNGGONG CHRISTINA LIEW CHIN JIN N20 API-AP ABDUL RAHMAN N32 KLIAS ALIJUS SIPIL 14TAMPARULI RAYMOND AHUAR N45 SOOK"



22 September 2020

Hak mengundi adalah hak untuk semua warganegara Malaysia. Kami ingin menyaran Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menyediakan prosedur operasi standard (SOP) bagi memastikan rakyat Sabah yang dikuarantin COVID-19 juga dapat membuang undi pada 26 September.

Kami kesal kerana 270 pegawai dan anggota polis di Sabah tidak dapat menunaikan tanggungjawab mengundi awal kerana masih dikuarantin.

Kami ingin mencadangkan kepada SPR, supaya membenarkan rakyat yang dikuarantin menggunakan cara undi pos pada hari mengundi.

Rakyat Sabah harus yakin terhadap sikap professionalisme SPR dan KKM akan dapat memastikan proses mengundi itu dapat dijalani dengan pematuhan SOP yang ditetapkan.

Kepada rakyat Sabah yang bakal mengundi pada 26 September, kami menyeru mereka agar mematuhi SOP yang telah ditetapkan, supaya proses berjalan dengan lancar dan kesihatan awam terjamin.

1.N20 Api Api - Christina Liew Chin Jin

2.N09 Tempasuk - Mustapha bin Sakmud

3.N18 Inanam - Peto Galim

4.N32 Klias - Abdul Rahman Yakub

5.N45 Sook - Raymond Ahuar

6.N14 Tamparuli - Alijus Sipil

7.N05 Matunggong - Sazalye Donol Abdullah

 

No comments: