JIKA BN GANTI PN

 JIKA BN GANTI PN


Inilah isyaratnya yg dihantar oleh Ketua Umno DSZH Kalau BN yg menang besar di Sabah. Sebagai Abang Besar Wak Jahid akan menawarkan pelbagai jawatan dan imbuhan yg lumayan kepada pemimpin2 Umno, Pas dan sekutunya jika mereka kembali berkuasa. 

Rampasan kuasa oleh Bersatu dari kerajaan yg sah iaitu PH tempoh hari hanyalah sebagai alat atau batu loncatan untuk mengambil-alih kerajaan. Geng Bersatu dan Azmin tlh membuka peluang atau pintu seluas-luasnya kpd Umno untuk menguasai semula kerajaan.

Peluang ini perlu digunakan oleh umno sebaik-baiknya untuk menguasai kembali persada politik tanah air. BN atau Umno perlu diselamatkan atau diangkat kembali kedudukan mereka sebagai kerajaan yg sah dan Muhyidin atau kerajaan sementara PN perlu digulingkan seberapa segera bagi mencapai hasrat terpendam pemimpin2 umno untuk menjadi kerajaan. 

Hasrat ini juga sukar dicapai tampa kerjasama dari Pas. Sebab itu umno mengadakan kerjasama dgn Pas. Jika hasrat ini berjaya direalisasikan melalui PRU15 nanti maka ghanimah atau harta kekayaan negara akan dibahagi-bahagikan sesama mereka sendiri. Muhyidin tdk lagi menjadi ancaman atau berani lagi mengugut dan memejarakan pemimpin2 Umno.  

Bestnya ada kuasa macam Muhyidin tu. Kekayaan negara itu akan dibahagi-bahagikan secara adil. Satu untuk kau dua untuk aku.. hihihi 😏😏😏

Itulah janji-janji politik. Ini semua adalah salah Mahadir dan Muhyidin. Kita khianatkan mereka kembali sebagaimana yg mereka telah khianati PH dulu2 tu. 



No comments: