“Kalau aku ni jahat, takkan berani jumpa alim ulamak?”

“Kalau aku ni jahat, takkan berani jumpa alim ulamak?”
1. Perkara yang biasa dibuat untuk memperlihatkan diri kembali menjadi baik atau bertaubat dari kesalahan-kesalahan lampau adalah bertemu dengan orang-orang alim.
2. Selain itu, ia juga kaedah psikologi biasa untuk menunjukkan kepada orang lain dengan mesej tersirat “kalau aku ni jahat aku takkan berani jumpa alim ulama’, so bila aku berani jumpa ni maknanya aku baik. Aku baik. “
4. Najib jumpa pemimpin-pemimpin PAS (lebai) ,berdepan dengan media dan buat siri cerita dia tak bersalah. Sebab nak bina persepsi kepada umum dia tak bersalah walau berbilion dia sesah.
5. Berbalik kepada kisah seorang pemimpin PAS ini, yang terkait dengan kes “perbualan norma baru” yang direkod bersama wanita bernama Leena, teknik-teknik ini cuba digunapakai.
6. Jadi, janganlah kita terpedaya. Ada baiknya dia diam sahaja dan teruskan kehidupan seperti biasa. Mohon ampun pada Allah.
7. Jangan bertindak sehingga lebih banyak londehan dan lendiran didedah.
8. Semoga beliau sedar dan dilindungi Allah. Jagalah perkataan dan serban di kepala.
Dr Razam Ramli


3. Ia samalah seperti yang dibuat Najib Razak dalam kes-kes jenayah penggubahan wang haram atau bahasa mudah curi duit awam dalam kes SRC dan 1MDB.

No comments: