PENGGUMUMAN PENTING DAN RAKYAT KELANTAN LOPONG



Baca semalam, satu pengumuman penting dari Kerajaan Kelantan.. Ingatkan apa, rupanya  RM 1 Juta peruntukan Zakat Asnaf, hanya 50 orang peruntukan bagi satu Dun, setiap prang akan terima barang bernilai Rm 100.. hanya 50 orang setiap DUN ?

Amboi.. Beli Mercedes dekat harga sejuta, sampai 14 Biji.. Tolak cukai pun dekat 5 Juta..Asnaf cuma RM 1 juta jer peruntukan...Apakah ini dikatakan penyelesaian Islam ?

Di Pulau Pinang semalam..Badan Zakat umumkan RM 3 juta untuk Asnaf.. Jumlah muslim dan orang Melayu di Pulau pinang jauh lebih kecil dari Kelantan, tak kira dari jumlah atau peratusan..

Populasi Muslim di Pulau Pinang cuma 44%, manakala Kelantan 96 %.. Kerajaan DAP peruntukan RM 3 juta untuk Asnaf yang populasinya 44%..dan Kelantan peruntukan RM 1 juta untuk populasi 96%... banyak lagi nilai Mercedes yang dibeli Exco dan MB PAS..

 Jadi sapa yang tindas orang Islam ni, DAP ker  Lebai PAS ? Nampak tak bagaimana Melayu ditipu oelh permainan sentimen kaum dan Agama kelompok lebai ni.. Sembang lah Perjuangkan Islam.. ;)

Ipohmali



No comments: